Her forleden kunne man lese på Tekst TV at
eksamensresultatene i matematikk for avgangskullet i 10de klasse i
grunnskolen ALDRI FØR har vært så dårlig som i år. Og vi vet jo
alle at de som går ut av 10de klasse i år, har hatt mesteparten av
sin skolegang i Kristin Halvorsens "skole for alle" - og
som trolig må være tidenes fiasko i norsk skolepolitikk. Men hun er
i godt selskap med flere som gikk inn for å ødelegge skolen. Vi
husker vel fremfor alt Bjartmar Gjerde og Gudmund Hernes. Disse to
sørget for at alle skoleelever skulle stues sammen i dette virvaret
som ble kalt for "Videregående skole" - og som var verken
fugl eller fisk. Og der de så totalt bort fra læringsevne, eller
vilje til å lære noe som helst.
Dette handler også om en generell
"feminisering" av både politikken og hele offentligheten
som følge av kvinners økende innflytelse i det meste. Og hvor ble
det av den disiplinen som vi lærte? Der vi måtte røyse oss når
læreren kom inn i klassen? For når disiplinen forsvinner, da tar
støy og uro over!
At det går ekstra på trynet i matematikk er
ikke unaturlig. For dette er fag som er vanskelig å politisere, dvs
det er vanskelig å bruke timene til hjernevask og politisk
indoktrinering. Og nå begynner vi å se resultatene. Dessuten
spiller det en ikke ubetydelig rolle at elevene har et nærmest
tresifret antall morsmål. Der de i tillegg er dårlig i norsk.
Undervisningen i matematikk foregår (enn så lenge) på norsk - og
når språkferdighetene mangler, så blir utbyttet av undervisningen
deretter.
En behøver ikke være professor for å forstå
at når denne arme lærer skal undervise innvandrere som knapt nok
kan norsk, barn med ADHD, barn med Asberger syndrom og muslimske barn
som knapt nok har sett en skole, og der man i tillegg skal tilpasse
hver enkelt, så må jo dette gå skikkelig galt.
Det er på tide vi
lærer skolepolitikk av Finland, der de driver på samme måte som vi
gjorde på 70 og 80 tallet. Hvorfor må man absolutt holde på med
denne eksperimenteringen når vi hadde en god skole? Men det
viktigste er vel at sosialistene skal presse alle elever inn i den
samme sosialdemokratiske form, om de har evner eller ikke? Man må
nemlig godta at mennesker er IKKE like, selv om Lillebjørn Nilsen
synger det motsatte, og der noen gjerne vil tro på dette tøvet
hans.
Faktisk må man ta hensyn til at enkelte elever
bør gå i spesialklasser. Både for egen del og ikke minst for å
beskytte de som blir utsatt for støy fra disse urokråkene som ikke
er interessert i å lære noe som helst! I tillegg er de flinke
lærerne, ja som er den absolutt viktigste faktor i skolen, faset ut.
Mens Utdanningsdirektoratet, skolepolitikere og byråkratene har
etter beste evne eksperimentert skolen utover alle vidder.
Kanskje burde de som styrer i dag forstå at
vettet IKKE ble funnet opp i vår generasjon. For vi hadde faktisk
gode og fornuftige løsninger i tidligere tider, og som er vel verdt
å bygge videre på!
NARVIK, 06.07.2015 AMUND GARFORS
Kommentarer
Legg inn en kommentar