Medier24
Opplagsfallet tiltar, og lesertallene møter veggen på alle plattformer.
Tallene forteller om en fortsatt nedadgående spiral for norske avisers opplag:
Mens det i fjor var 55 aviser som økte opplaget, er dette nå halvert. Samlet sett synker mediehusenes med 5,2 prosent i 2015
For nesten alle mediehus er det nå totalopplag som gjelder, inkludert digitale abonnement – og over 100 aviser selger nå komplettabonnement. MBL er opptatt av at det er mange potensielle digitale abonnenter – men opplagstallene sier ingenitng om hvor mange som faktisk bruker sin digitale tilgang.
Lesertallene viser også den samme utviklingen: Antall lesere på papir faller stort sett over hele linja. Lesere på nett (desktop) har også stagnert – og vekst på mobil har også stoppet opp.
Se ALLE TALL her!
Opplagsfallet tiltar, og lesertallene møter veggen på alle plattformer.
Tallene forteller om en fortsatt nedadgående spiral for norske avisers opplag:
Mens det i fjor var 55 aviser som økte opplaget, er dette nå halvert. Samlet sett synker mediehusenes med 5,2 prosent i 2015
For nesten alle mediehus er det nå totalopplag som gjelder, inkludert digitale abonnement – og over 100 aviser selger nå komplettabonnement. MBL er opptatt av at det er mange potensielle digitale abonnenter – men opplagstallene sier ingenitng om hvor mange som faktisk bruker sin digitale tilgang.
Lesertallene viser også den samme utviklingen: Antall lesere på papir faller stort sett over hele linja. Lesere på nett (desktop) har også stagnert – og vekst på mobil har også stoppet opp.
Se ALLE TALL her!