Debatten om språkbruk engasjerer meg

Av Fallout2.

Vi vet at yttringsfriheten er et sørgelig kapittel under hardt press. Det gjelder Norge, Sverige, Danmark og resten av vesten. Ellers i verden har de knapt hørt om ytringsfrihet, og de kommer hit og påberoper seg den.

Derfor har vi alternative medier som SC, Rights, Friord, Avpixlat, Breitbart osv.

Jeg så en kommentar i MSM som omhandlet muslimsk terror, som fikk stå umoderert. Den lød noe sånt som:

"Drep dem alle"

Jeg hadde slettet den hvis var jeg moderator. Det var en uholdbar kommentar. Den er sikkert ikke ulovlig siden ingen personer eller grupper ble navngitt.

På SC derimot, syns jeg tonen er nesten upåklagelig. Det er umulig å unngå karakteristikker, som f.eks. mine karakteristikker av Paven, uten at det hele blir mindre lesbart og et gjesp.

Vi har forskjellig måte å ordlegge oss på. Og det gjelder alle. Noen syns at det virker som et useriøst forum, pga tema og at vi har en sosial profil med posting av f.eks. musikk. Det er etter min mening en styrke.

Jeg vil gjerne fortelle hvordan jeg tenker, og høre med dere hva dere tenker:

1. Jeg er forbanna og tenker å fyre av en salve. Fra 1 til 10 så er det en 10'er. Jeg skriver det, men før posting så jekker jeg det ned til en 8'er. Men selv en 8'er kan være i overkant for enkelte.

2. Jeg prøver å ikke snakke om kropp, når jeg poster. Rett og slett fordi det er en avsporing, og ikke fordi det er frekt. Så dannet er jeg ikke.

3. De som er konstante linselus i media, må tåle steken for det de leker. Her mener jeg det ikke skal være for mye feilrettet respekt. Respekt må man opparbeide seg. Hvis vi skulle begynne med medhårsstryking så er debatten død. Og det er i såfall i tråd med meningsbærerenes oppfatning

4. Hvis noen skal ha rollen som hersker over et debattfelt, så er det moderator, og ingen andre.

La meg poste hva en i MSM skrev i dag (og det var ikke til meg):

"Galskap å slippe slike som deg ut i kommentarfeltet, så full av fordommer og forutintatthet du har"

Oppsummert:

Ikke lag storm i vannglass, men ta sinnet og forakten et eller to hakk ned, så er vi der. Noen vil fortsatt ikke like forumet, men de kan finne seg et annet forum etter min mening.

Kvalitet foran kvantitet.

Fallout2