Islamering i NRK

Av Torstein

Jeg fulgte pressekonferansen politiet i Sør-Varanger holdt i Kirkenes om drapene begått i byen denne helga.

En alvorlig hendelse i en liten provinsby lengst nordøst i landet.

Uttalelsene som ble gitt, fremsto som ganske uklare; det ble ikke spesifisert hvem ofrene for skytinga var, kun alder på ofrene og ingenting om etnisitet, annet enn at de var "innflyttere".

Dessverre ble oppmerksomheten straks rettet mot NRK Finnmarks reporter, som bar en solid grønn hijab på hodet (grønn er Jihads farge) og anstrengte seg under pressekonferansen for å komme synlig med i kamera med denne når hun overleverte mikrofonen til deltakerne i panelet.

Dette er første gang jeg ser en NRK ansatt bære hijab i tjeneste, og jeg spør meg om dette er avklart med NRKs ledelse lokalt og sentralt? For meg virker det helt uakseptabelt at mine innbetalte lisenspenger skal gå til islamisering av NRK, og vurderer å avslutte "medlemsskapet" omgående om dette fortsetter.

Når det gjelder Kirkenes, er de jo ganske godt russifisert der oppe allerede med russiske gateskilter overalt i sentrum, men at de har tatt steget mot islamisering av byen også, hadde jeg ikke ventet. Kan det være AP PK som ligger bak?

Jeg legger ved en liten mail korrespondanse som jeg hadde med NRK's mann i Kirkenes:

----------------
"NRK lyver for folk hver dag, nok av saker de er felt for i presseetisk råd ved Edvard Kokkvold, men du har vel fast jobb og god lønn og driter i om nrk islamiseres.
mvh Torstein"

29. august 2016 kl. 13.43 skrev Rune Berg <rune.berg@nrk.no>:

"Hei.

Den angivelige hijabkledde muslimen du har sett på TV var vår reporter i Kirkenes. Hun hadde lue på fordi det er kaldt i dag. Når det gjelder dine argumenter om snikislamisering så velger jeg å overse dem.

Vennlig hilsen
Rune Berg
Vaktsjef
NRK Finnmark"
----------------

Vi legger også ved Dagbladets artikkel fra 5 november, 2013, "NRK skal gjennomgå retningslinjene rundt bruk av hijab og kors", hvor det står: - Det er naturlig at vi tar en diskusjon om det internt.

I og med at vi nå ser en NRK reporter med hijab, regner vi med at det også er lov å bruke både kors og kippah i NRK - eller? Hva sier isåfall HEF til dette?

Mvh Torstein