Vi trenger ingen mellommenn eller "gate keepers"

Av Kirkehøyden.

Jeg anbefaler alle SC venner å sette av en time for lytte til Pamela Geller i videoen nedenfor. Desverre er Milos som vanlig noe selvopptatt, men Geller forteller om sin oppvåkning, og den har relevans til den utmerkede kronikken her på SC: Kulturmarxismens opphav og målsetting.

Hun forklarer at det ikke er snakk om høyre og venstre, det dreier seg om det autonome individ (under Gud) mot staten, konformistene, korrupte eliter, som bare er ute etter tilhengere og undersåtter som de kan undertrykke.

Og de er alle i essens sosialister fra Hitler, Islam til Stalin. Deres menneskeverd snakk er bare påklistret svada og tungetale. Noe som har vært mitt eget tema, og jeg tar det lenger. For jeg var innom om tre ikke kristne sekter, hvor det faktisk ikke var mye galt med doktrinene. Det til tross, så var det tendensen at konformistene dukket opp også der, brukte lærene for eget formål, som de gjør innen store deler av kristenheten. Marxismen  forsøkte å plagiere kristendommen, men solidariteten er bare et tom skall. Også "profeten" Muhammed plagierte Bibelen, men jødene (the people of the book) og kristne avviste hans "flørt". Resten er historie.

Om jeg havnet i en ny sekt, ville jeg fort trukket meg, holdt fast på frelsen, men kanskje uten skikkelig veiledening om jeg ikke "dannet en tomannsmeninghet" med Spikeren. Nemlig at vi er autonome inidvider under Gud, podet inn i vintreet. Vi trenger ingen mellommenn eller "gate keepers"

Og her ligger Gellers brillianse fordi hun er en troende jøde. Og når hun snakker om sine "trosfeller," de liberale/ sekulære jøder er hun slående presis, jeg kan bare nevne Chomsky. Og paralellene til vår egen "kirke" og bispene er like slående.

911 vekket henne, det samme med den venstre orienterte italienske journalisten, Oriana Fallaci, som befant seg på Manhatten. Hun skrev bare to bøker etter det, og fremhevet bare en europeisk politiker etter grundig research, vårt egen hedersmann Hallgrim Berg, som gjorde tjeneste i Europa parlamentet.

Og det jeg ser er at de alle hadde det i seg latent, å se sannheten, som mange SC venner, for vi kommer fra ånd, ikke kalde hoder. Det mens "alle" andre bortforklarer sannheten. Dette kan vi ta rett til det norske samfunn, hvor de som i USA driver massive karakterdrap og demonisering av dem som snakker sant.

Og her har vi vår egen Hege Storhaug, selv fra venstresiden, som var på en reise til Pakistan, og så ondskapen første hånd. Og etter så mange år er hun skurken for en forrædersk "elite," som i USA med Pamela Geller.


Kirkehøyden