Iran har verdens 'raskest voksende kirke'

Fra Fox News - tipset av Kirkehøyden. 

En ny film forteller historien om den "raskest voksende kirken" i verden, en underjordisk, forfulgt kristen bevegelse i et land kjent for å eksportere radikal islamsk terrorisme - Iran.

Mennesker i Iran, en  muslimsk majoritetsnasjon, flykter fra islam i hopetall når troende bøyer kne for Jesus og blir pro-Israel, ifølge dokumentaren "Sheep Among Wolves Volume II."

"Hva om jeg fortalte deg at islam er død?”, sier en uidentifisert iransk kirkeleder i filmen, som ble regissert av Dalton Thomas og produsert av Frontier Alliance International Studios.

"Hva om jeg fortalte deg at moskeene er tomme i Iran?" fortsetter han. "Hva om jeg fortalte deg at ingen følger islam i Iran? Vil du tro meg? Dette er nøyaktig hva som skjer inne i Iran. Gud beveger seg kraftig inne i Iran."

Pastoren legger til: "Hva om jeg fortalte deg at den beste evangelisten for Jesus var Ayatollah Khomeini? Ayatollahene avslørte nemlig islams virkelige ansikt og folk oppdaget at det var en løgn... Etter 40 år under islamsk lov - en utopi ifølge dem - har de hatt den verste ødeleggelsene i Irans 5000 år lange historie."

Thomas kaller bevegelsen "den iranske oppvåkningen."

"Den eier ingen eiendommer, ingen bygninger, har ingen sentral ledelse og ledes overveiende av kvinner," sa han i en uttalelse.

Oppkalt etter bibelverset Matteus 10:16 som sier: "Se, Jeg sender dere som sauer midt blant ulver. Derfor skal dere være kloke som slanger og enfoldige som duer." hevder dokumentaren at "iranere med muslimsk bakgrunn leder en stille masseeksodus ut av islam. De bøyer kne for den jødiske Messias og er opptatt av kjærlighet til det jødiske folket."

Men de nye troende i Den islamske republikk står overfor store risikoer.

"Vi vet at hvis de tar oss, det første de vil gjøre mot oss som kvinne, er å voldta oss, og så vil de slå oss, og til slutt vil de drepe oss," sa en troende. "Dette er avgjørelsen vi har tatt om at vi vil gi kroppene våre som offer. Fordi jeg har denne tanken når jeg våkner, at når jeg går ut av døren, vil den sjansen aldri komme tilbake."


En leder av den iranske underjordiske kirken forklarer at målet deres ikke er å plante kirker, men snarere å gjøre disipler, hvorav de fleste er kvinner.

"Disiplene forlater verden og klamrer seg til Jesus inntil han kommer. De konverterer ikke," sa lederen. "Disipler er ikke engasjert i en kulturkrig. Konvertitter er. Disipler verner, adlyder og deler Guds ord. Konvertitter gjør det ikke. Disipler velger Jesus fremfor alt annet. Konvertitter gjør det ikke. Konvertitter løper når ilden kommer. Disipler ikke."

Og en pastor forklarer alt de gjør under jorden er bygget på bønn.

"Vi finner mennesker med fred gjennom bønn. Vi finner til og med steder gjennom bønn," sier han. "Jesus har kommet i drømmene deres, eller han er kommet mirakuløst inn i deres liv. Når vi hører dette, vet vi at Jesus har gått foran oss."