Jeg drømmer om en morgen...

kilde Frieord.

INNSENDER
En 19 år gammel jente har sendt oss denne teksten.

Av Ida (19)

Jeg drømmer om en morgen…

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg våkner i ett land der nyhetene og Facebook/Twitter-feeden min ikke består av å lese om krangler om hijaber, rasisme eller andre importerte meningsløsheter.

Jeg drømmer om en morgen hvor mediene snakker om faktiske nyheter og viktige temaer på en måte som gjør meg klokere og mer informert.

Jeg drømmer om en morgen hvor politikerne bryr seg om min og mitt lands fremtid mer enn de gjør om folk og land fra fjerne himmelstrøk.

Jeg drømmer om en morgen hvor politikerne ikke leker verdenspoliti eller tror de kan skape fred på jord.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg oppfattes som normal og fornuftig fordi jeg mener at vi bør ta vare på vår egen kultur og vårt eget folk først.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg bor i et land der jeg og mine fremtidige barn ikke vil ende opp som minoritet.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg kan reise på skolen uten å se mine medsøstre, både unge og gamle, dekket av heldekkende plagg.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg kan ta offentlig transport uten å måtte føle at jeg er på en internasjonal festival og at jeg er den eneste fra landet mitt representert på bussen.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg blir respektert som en kvinne uten å måtte tåle stygge blikk og ekle kommentarer fra fremmede menn fordi jeg ikke dekker meg til fra topp til tå.

Jeg drømmer om en morgen der jeg kan gå trygg gjennom byen min, uansett tid eller sted.

Jeg drømmer om en morgen hvor jeg kan bo i et land omringet av mennesker som deler mine verdier og min kultur.

Min drøm har gått i oppfyllelse.

Jeg har flyttet fra Norge.