Globalismen er et elitefenomen

Av Dan Odfjell. 

Den formidler som sådan en autoritær og destruktiv ideologi som splitter samfunnet, underminerer demokratiet og reverserer svilisasjonsutviklingen i Vesten. Dette har jeg ordrett fra Øystein Steiro Sr på Resett 8/9/21. Kronikken var som vanlig fra det hold interessant lesning. Uten at jeg følger ham i alt. Tittelen var «Globalismen er den politiske elitens nye ideologi». Hans alvorlige avslutning mht valget var dog politisk nøytral: «Stem, men vær klar over hvem du stemmer på».

Dersom jeg skal forsøke å tolke ham på basis av det overstående faller både Høyre og Ap helt ut, ja de fleste stortingspartiene er jo mer eller mindre globalistiske alle sammen. Minst kanskje SP. Men personlig tipper jeg Steiro helst vil ha reell forandring, dvs stor fornyelse på en gang, og da ligger nok Demokratene best an. Jeg holder selv på PDK med dets stødige partiformann Erik Selle. Men for all del, Demokratene vil representere et nytt frisk pust inn i det konforme og kjedelige statist-Stortinget. Som i høyeste grad trenger fornyelse. 

Tiden er inne til å ta lærdom fra det stakkers Sverige som oversvømmes av islamister og hvor til flere nå er på vei fra Afghanistan. Norske politikere vil, eller tør ikke snakke om islam, ei heller om nedsidene av innvandringen. Som også i Norge representerer tidens største samfunns problem. Og bemerk feigheten, aller minst nå i valg sammenheng skal det snakkes om realiteter.. Partiene vil ha gjenvalg, men for hva, mer av det samme og beviselig forfeilede? For egen del vil jeg si, stem i protest, stem hva som helst, men ikke på et nåværende stortingsparti.

Godt valg!

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant

Kommentarer