Humanitære organisasjoner korrupte; politisk selektive?

Av Dan Odfjell. 

Etter at sønnen til en tidligere Hamas-leder sto frem med en gnistrende tale i FN forleden og kom med avsløringer av hva Hamas-kjeltringene virkelig står for, har Vesten fått en kraftig advarsel om hva vi er opp imot, ikke minst i Europa med sovende terrorist-reder overalt. Samtidig er det kommet frem at Norge har mye å svare for, ikke minst Jonas Gahr Støre med sin uforklarlige holdning til terrorister, enten dirigert slik av Iran eller annetsteds fra. Det norske Røde Kors som del av verdens-organisasjonen fortalte knapt under siste verdenskrig om konsentrasjons- og dødsleirene mot jødene, kanskje preget av antisemittiske holdninger; skremmende det. Det samme gjelder også Leger uten Grenser, Norsk Folkehjelp og Kirkens Nødhjelp, selektive med sine hjelpetjenester? Det er å håpe i det minste at USA vil se og innrømme virkeligheten og avslutte støtte til slike organisasjoner, det korrupte FN inkludert.


Denne gnistrende talen går venstresiden sterkt og helt korrekt imot, den fremmer sin makt med «Løgn uten Grenser», noe som blir tildekket nettopp fordi venstresiden langt på vei kontrollerer Vestens medier. Støre valgte venstresiden som sin hurtigste vei til karriere og politisk makt, etter han startet ut på Høyre-siden. Kanskje ønsket han å ta avstand til Høyre pga familie-bedriften som slo seg opp med Jøtul-ovner under tysk okkupasjon. Men uansett, Ap må nå innrømme at mannen har gjort «sitt verste» og senest, tilsynelatende begeistret, ved å ta imot helt nye islamske landsmenn til Norge, for første gang. Om en uke skal Palestiner-flagget vaie fra Oslo Rådhus, snakk om dumhet. Det er noe vi antagelig mest må takke Rødt for. Men etter opplysningene som overfor fremkommet om Hamas-realitetene på bakken, burde selvsagt flaggingen avlyses, i ærlig erkjentlighet. Flaut det hele, også fra Høyre..


Din argumentasjon, Lillemor, etter 22/11/23 innlegget «Anti-Israel-protester representerer en utrolig arroganse», den forbauset meg, men ikke kommentarene til Revelation 3:9. Han synes dessverre misinformert og antijødisk, jeg håper jeg tar feil - og unnskyld meg som ikke vet eller ønsker å bruke kommentarfeltet. Men sistnevntes avslutning var etter min mening god, at muslimene hører hjemme i sine land, ikke her i Europa, og bør repatrieres. Tenk om vi kunne få vår statsminister til å innrømme at han og Ap har vært grusomt på feil side og kostet oss milliarder på milliarder til fostring av terrorister. Bortsett fra at Gro Harlem Brundtland var en «heks», vet jeg ikke hvem av senere Ap statsministere som var Israel-nøytrale. Men verst har Støre absolutt vært, og dersom han, som meg, ser FN-videoen ville jeg trukket meg, om jeg var ham. I erkjennelse av at han har lenge, og før han endelig ble statsminister, ja helt siden sin nær «andektige» Gro-koffert tid, har kostet Norge dyrt, ja også skammelig. Og siden jeg først tar Støre for meg, hele hans anti-russiske holdning kan bli fatalt for Norge, helt uforståelig klønete, bortsett fra egoistisk å kunne avlede for egne feil og problemer..


Sannhet svir når den avdekker løgn, men med sannhet «skal som kjent med løgn fordrives.. At det går ut over vår selveste statsminister er ikke min, men mannens egen skyld. Han står ikke lenger til å reddes, etter alle sine anti-norske meritter og løgnaktighet; jeg skal ikke dra hele leksen her. Men jeg må benytte min ytringsfrihet til å si det jeg mener, når han selv jo har sagt at vi har et folke-demokrati etc. Dog, det er jo også en løgn, han er dessuten en unektelig uforbederlig globalist (som Erna Solberg) og underlegger oss fremmede, enten det er EU eller islamister eller andre overnasjonale konstellasjoner. Det som var «typisk norsk» har tydeligvis ingen verdi lenger, kun det som er «fremmed» appellerer til internasjonal klatring i fotsporene til Gro og andre «landsforrædere». Legg merke til herme-tegnene, jeg ønsker ikke en rettssak, men jeg utfordrer Støre til å svare meg skriftlig gjennom Aftenposten, hans egen Oslo avis.


Det var en gang, at også Norge hevdet seg akademisk på internasjonalt plan, men ikke nå lenger. Dette er et tegn til stor bekymring for oss ikke-sosialister som ønsker at ungdommen lærer seg på universitetene å kunne tenke helt fritt og utenfor boksen, altså utenfor den ensrettede sådanne. Ap begynner å ligne på nazismen, alle må vandre i takt i en og samme retning. Og vi vet hvor det endte, med det tidligere så kulturelt høyverdige tyske samfunnet, det ble knust for sin påtvungne blindhet, av sine egne insisterende maktpolitikere. Det var ikke bare Adolf Hitler som elsket og fremmet seg selv, han hadde mange medløpere, samt de mange andre som lot seg lede.. Dog Norge, dessverre, er langt fra alene ute av kurs, en fattig trøst; Vesten kan snart bli til historie pga sine lederes manglende islamistiske realitetsorientering. Russland og Kina overtar pga sin mer pragmatiske holdning til virkeligheten, de lar seg ikke lure av Islam som klart posisjonerer seg; i første omgang til å overta et knesatt og sosialistisk tros-fattig Europa. For øvrig, også Hitler spilte på sosialismen og på islamismen, og se, vår egen statsminister gjør akkurat det samme; men ingen sammenligning med Hitler for øvrig.


Dan Odfjell, Samfunnsdebattant



Kommentarer