Klima-kokko bygger båt i Kina

Fra Roger Dyrøy. 

Denne uken fikk vi høre fra NRK Dagsnytt 18 at vindmøller (som produseres i Kina) koster 25 øre per kilowattime". Altså det dobbelte av vanlig vannkraft som er ren og kortreist, har lang levetid og koster 12 øre å produsere og leverer døgnet rundt og har vist seg å fungere året rundt.

Støre har enda ikke kommet med noe kostnadsoverslag eller strategi hvordan de mener av i skal leve av såkalt fornybart. Men det vi vet er at statsoljeselskapet stadig finner det ulønnsomt med alle disse "moderne" prosjektene. Siste er nå at enda et vindmølleprosjekt skrotes

Liksom-industrien fortsetter likevel med full styrke når Oslo-eliten bestemmer. Bære eller briste... Her er det siste vi hørte om lønnsomheten i prosjektet til klimaklanen.

– Alt i alt kostar Langskip den norske stat 17 milliardar kroner. Om denne investeringa nokon gong vert lønsam for AS Norge i kroner og øre, avheng av at me får den teknologi- og industriutviklinga me allereie ser gode teikn til, seier Erna Solberg (H)

At man bygger båter i Kina er for meg ganske uforståelig, særlig når målet med prosjektet er å redusere CO2-utslipp. For det første må båten bygges og Kina har som kjent kullkraft (som er ansett som den verste formen for kraft) og bygger nye kraftverk hver uke for å ta unna alle bestillingene som renner inn til det kommunistiske landet, som heller ikke har borgernes beste eller HMS i høysetet

Nå utvides prosjektet og det stilles spørsmål ved risikovurderingene. Hvor er kommunen og de ansvarlige? En gasslekkasje med CO2 kan være en fare for lokalbefolkningen, selv fra en båt. Men får vi noen debatt... det er jo så viktig at man har ikke tid, selv ikke lokalavisen som nekter å skrive noe som går imot klima-narrativet til FN. 


Northern Lights har gjort avtale om eit fjerde skip som skal frakta Co₂ til Øygarden.
Skipa som skal frakta Co₂ til Øygarden blir bygt ved verftet i kinesiske Dalian.

Lagringsanlegget for karbon skal stå ferdig i Energiparken i år. I løpet av 2024 skal også dei to første skipa til Northern Lights stå klare. Skipa skal frakta karbon frå fangstanlegg ved ulike industrianlegg, til mellomlagring i Øygarden, før klimagassen går i røyr til permanent lagring i grunnen under Nordsjøen.

Før jul gjekk Northern Lights ut med at dei har gjort avtale om eit fjerde skip. Dei to første skipa er under bygging i Kina. I september 2023 vart det tredje bestilt og før fjoråret var omme vart det altså gjort avtale om eit fjerde. Avtalen er gjort med det tyske skipseigarselskapet Bernhard Schulte, som får skipa bygt ved verftet Dalian Shipbuilding Industry.

– Avtala er ein ny milepæl for Northern Lights. Sterke partnerskap som dette trepartssamarbeidet trengst for å lukkast. Avtala viser at karbonfangst- og lagring er ein effektiv måte å handtera utslepp, seier administrerande direktør Børre Jacobsen i ei melding på nettsida til Northern Lights.

Skipa får ein lastekapasitet på 7.500 kubikk flytande Co₂ kvar. Dei vert spesialbygde med tanke på transport av Co₂ og kan henta karbon som er fangsta ved industrikjelder i heile den vestre delen av Nord-Europa. Skipa skal i hovudsak gå på gassen LNG, noko som reduserer utsleppa på turane til og frå Øygarden med over 30 prosent, samanlikna med tradisjonelt drivstoff.

Kommentarer