Klage til PFU på NRK`s forskjellbehandling av ytringer

Jeg viser til deres nedenfor stående E-mail til meg i dag.

NRK utøver bevisst graverende forskjell på meiningsytringer i sine diskusjonsprogram under enkelte artikler eller kronikker ved å kreve at politisk ukorrekte meninger de ikke liker skal skrive under fullt navn – mens politisk korrekte meninger de liker aksepterer de at det skrives bak pseudonym navner som dere ser dokumentert nedenfor her.

Der er flere ytringer under pseudonym i kronikken hvor min mening ble slettet fra i dag. http://www.nrk.no/ytring/fra-ubemannede-fly-til-drapsroboter-1.11040780

Også flere andre steder aksepterer NRK  pseudonym navn som her: http://www.nrk.no/ytring/dumskapens-system-1.10998630  Her finner man Pseudonym navner som Skogsikt, dirkmagballiere, Dante, mille43 osv, osv. Aksepterer NRK disse fordi at de er politisk korrekte?

Det er åpenbart at min mening ble slettet bare fordi at NRK ikke likte den?

Jeg skriver ofte om islams antisemittiske holdninger og graverende forfølgelse av kristne og annerledestroende i islamske land, og gjorde dette i årtider under fullt navn. Jeg har flere ganger tidligere dokumentert for NRK at jeg i årtider har vært en offentlig person – f.eks i www.skattefunnfadesen.info – men etter at jeg opplevde flere alvorlige trusler ovenfor meg og min familie fant jeg det påkrevd å gå fra fullt navn til pseudonym navn - og har bedt NRK om å respektere dette – noe NRK åpenbart ikke gjør.

Dagbladets sjefredaktør  John Arne Markussen skriver over sin Disqus, jeg siterer: «Velkommen til debatt med utgangspunkt i artikkelen ovenfor. Tenk gjennom hvordan du vil framstå i det offentlige rom. Det er ikke forbudt å være anonym. Noen ganger kan det være påkrevet. Men i de fleste sammenhenger framstår en som skriver under fullt navn som mer interessant enn en som vil skjule sin identitet. Hold deg til saken, vis respekt og stor raushet overfor andre i kommentarfeltet. Hensikten med en debatt er å bidra til å berike ordskiftet i det offentlige rom. Vi vil ikke ha trakassering, trusler og hatske meldinger i våre kommentarfelt.

Dagbladet har skjønt at det dessverre av og til er påkrevd å være anonyme – tvangslisensfinansierte og statsfinansierte NRK aksepterer bare de politisk korrekte pseudonym navn slik jeg har dokumentert.

Slik forskjellbehandling er helt uakseptabelt av en tvangslisensfinansiert og statsfinansiert nyhetsmedie – det gir sterke assosiasjoner til land vi ikke ønsker å sammenligne oss med.

Denne E-mailen er ikke sendt til NRK før dere selv har sjekket dokumentasjonen på at NRK aksepterer pseudonym navn i bøtter og spann slik at NRK ikke skal få anledning til å fjerne bevisene.

Vennlig hilsen,
-----------------------

Fra: NRK-moderator [mailto:moderator@nrk.no]
Sendt: 27. mai 2013 11:28
Til: ----------------------
Emne: Slettet kommentar NRK Ytring

Hei!

Vi setter pris på at du deltar i ordskiftet på NRK.no/Ytring. Vi krever imidlertid bruk av fullt navn, og sletter kommentarer postet under pseudonym. Mener du at vi har tatt feil, legger du inn kommentaren på nytt og kontakter samtidig redaksjonen på ytring@nrk.no.

En enkel oppskrift på hvordan du får fullt navn hos oss finner du her:

http://www.nrk.no/ytring/slik-far-du-fullt-navn-pa-ytring-1.8281205.

Vi ber deg legge kommentaren din inn på nytt etter å ha fulgt oppskriften.

Vennlig hilsen Moderator

Kommentarer