Dagbladet strammer inn kommentarfeltene - ønsker høyere kvalitet

Vi fikk nettopp inn et interessant innlegg som jeg tror kan være en aktuell sak for oss å ta opp til debatt her. Innlegget lyder som følger:

HØYERE KVALITET: Dagbladets kulturredaktør sier grunnen til at kommentarfeltene stenges om natta og responstiden for moderering kortes ned er at Dagbladet ønsker høyere kvalitet i kommentarfeltene. Foto: Steinar BuholmJeg skrev dette innlegget under denne artikkelen i Dagbladet i dag, og gjett hva som skjedde? De fjernet min kommentar, og lot et antijødisk konspirasjonsinnlegg stå igjen som svar under:

Her er hva jeg skrev:

"Tror nok publikum ønsker høyere kvalitet på Dagbladets faste skribenter også, men det skal vi vente lenge på.

Når det er sagt har jeg lagt merke til at de eksterne moderatorene er partiske mot de venstreekstreme, de sletter aldri nynazistiske hatkonspirasjoner, noe som gjør at kommentarfeltet under enkelte artikler etter moderering virker som det like greit kunne vært på hatblogger som "jødenes hender" og "nettets aller mørkeste avkrok" eller hva nå disse nettstedene kaller seg.

Her er kommentaren de lar stå igjen:

"Hårfagre Harald Ei Saa Peittää

• for 29 minutter siden

Hvorfor skal jøder være unntatt kritikk? Det er godt kjent for det norske folk at jøder er rasistiske og fremmedfientlige i Israel. Mindre kjent er det at jøder til tross for at de er i mindretall har dominerende innflytelse over massemedia, underholdningsindustri, politikk og økonomi i vestlige land. Å klargjøre hva som er fakta her bør være i alles interesse, og bør ikke tildekkes."

I REST MY CASE!!!!

Dagbladets moderatorer oppfører seg nøyaktig slik jeg beskrev i mitt slettede innlegg!

Her er et par snapshots som bevis:


Kommentarer