Ultra-feminist ber kristne om tilgivelse

Før blottet Sara Winter brystene sine for "Femen", nå er hun forkjemper for det ufødte liv. 

Sara Fernanda Giro Mini, aka Sara Winter ble i 2012 kjent i Brasil og resten av verden da hun grunnla "Femen Brasil" og ledet en trio av jenter i en rekke protester i toppløs tilstand, noe som fikk stor medieoppmerksomhet.

Men tre år senere, vendte hun om og har erklært krig mot feminisme og abort, og hun har bedt de kristne om unnskyldning for sin provoserende oppførsel. Hun har også publisert en bok som i detalj beskriver den skuffelsen hun følte etter de overgrep som hennes medfeminister utsatte henne for.

Girominis holdningsendring ble kjent i oktober 2015 ved hun uttrykte sin anger etter en abort, som fratok henne sitt første barn. Hun fant ut at hennes andre barns fødsel endret hennes holdning til barnets rett til liv.

"Jeg beklager at jeg tok abort, og i dag ber jeg om tilgivelse," skrev Giro Mini. "I går var det en måned siden min baby ble født, og livet mitt har fått ny mening. Jeg skriver dette mens han slumrer på fanget mitt. Det er den fineste følelsen i verden."

"Dere kvinner som føler desperasjon før en abort, please, please; vurder det nøye. Jeg er veldig lei meg for at jeg gjorde det og jeg ønsker ikke at du skal ha den samme sorgen", la hun til.

I månedene etter at Giro Mini åpenbarte for leserne sin skuffelse over feminisme og kjønnsideologi, har hun forlatt sin "bifile" orientering. Hun har også uttrykt anger for å ha såret kristne i januar 2014 ved å kysse en annen halvnaken jente.

Dette hele skjedde med et kors i bakgrunnen, foran kirken Vår Frue av Candalaria i Rio de Janeiro. En scene som har blitt utbredt i media. Bildet av de to har blitt et ikon for homofile i Brasil, som ønsker å vise forakt for kristne.

"Å be om tilgivelse er ingen enkel ting", sier Giro Mini i en video på YouTube med tittelen "Jeg ber kristne om tilgivelse for feministisk protest" - "Vi gikk altfor langt, det endte opp med å skade mange i både religiøse og ikke-religiøse miljøer. Jeg ser på scenen som en form for blasfemi. Hun legger til at hun gjør fremskritt i sitt eget åndelige liv, selv om den eksakte natur av hennes nåværende tro fortsatt er uklar.

Les hele intervjuet.

Kommentarer