Hva har du i bagasjen, Helle Fjelldalen?

Til Helle Fjelldalen, journalist i NRK.

Minner om din "interessante" reportasje vedrørende disse utrivelig veggdyrene som "vi" har med oss i bagasjen tilbake når "vi" har vært på feriereiser eller andre reiser i utlandet.

Det er nok mange som har merket seg din reportasje, og den blir snakket endel om blandt folk.

Så er mitt spørsmål til deg: Har dere journalister i NRK og andre media undersøkt bagasajene til andre som reiser i tusentall fra slumområder i Afrika, midt-Østen og andre steder i det fjerne utland?

Jeg tror ikke at det er større muligheter til å fange opp disse veggdyrene på turisthoteller med jevnlig renhold enn det er fra bølgeblikkskur i fremmede storbyer og slumområder?
Hva slags miljø journalistene oppholder seg i på sine reiser verden rundt vet ikke jeg, men det skulle ikke forundre meg om deres bagasjer også kunne trenge både inspeksjon og rensing ved hjemkomst?

Men det var altså dette som var mitt poeng her: Det er vi nordmenn som drar med oss disse motbydelige krypene og annet svineri til landet. Det er ikke disse som strømmer til Europa og til Norge i ti-tusener, og som få eller ingen vet hvem er og hvor de kommer fra.

Forstår du, Helle Fjelldalen, hvor useriøse dere journalister fremstår i mange av deres reportasjer?
Tror dere journalister at folk flest ute i de tusen hjem er idioter som dere til stadighet kan servere det rene sludder?

Jeg kan også fortelle deg og dine kollegaer at vi nordmenn, tross at vi visstnok er skyldig i all elendighet som oppstår, ikke er større idioter enn at vi føler oss rødmende når vi hører visse uttalelser og spørsmål fra mediafolk. Det forundrer faktisk mange av oss at dere selv ikke rødmer av skam for det lavmål dere ofte presterer.

Norvald Aasen,
6983 Kvammen