En aldri så liten tankevekker

Jeg fikk mail igår av en relativt kjent person som stakk innom SC for å se på saken om Kamni.
Jeg vet ikke om han gav noe, men han ville gjerne at jeg skulle formidle følgende:

Hvorfor jeg banner


1.   Det gleder mine foreldre og mine barn og gjør min konversasjon interessant for alle som hører.
2.   Det er et tydelig kjennetegn på modenhet, manndom og styrke.
3.   Det avslører min klare forstand og høye intelligens.
4.   Det gir min argumentasjon tyngde, understreker mitt hovedpoeng og gir gjennomslag for mitt synspunkt.
5.   Det viser mitt rike ordforråd og beviser at jeg behersker konversasjonens kunst.
6.   Det etterlater ingen tvil om min edle herkomst og kultiverte oppdragelse.
7.   Det gjør meg til en attraktiv person i respektable sosiale miljøer.
8.   Det gir folk inntrykk av at jeg er klok og forstandig og har mer enn ordinær utdannelse.
9.   Det er et umiskjennelig tegn på avansert kultur og utsøkt etiquette.
10. Det viser andre at jeg er en bereist og verdensvant person.
11. Det er et tegn på innsikt og visdom i de sosiale og åndelige kretser jeg tilhører.
12. Det levner ingen tvil om hvilken makt jeg påkaller og den gud* jeg ærer og tilber.

* Se interessant tilleggsinformasjon her: http://www.bbc.com/news/magazine-33682878

Spikeren