"Petrenko" - ironi, satire, sarkasme og de harde realiteter

Av Amund Garfors.

Det er bare å takke og bukke for svaret til Victor "Petrenko" som sto i Fremover onsdag 13. Juli. Og der jeg kan forsikre "Petrenko" om at jeg aldri har ment at det ikke skulle komme reaksjoner på mine mange innlegg i Fremover over en årrekke. Men synes likevel det blir feil at han tar mannen og ikke ballen. Det er budbringeren som er den store stygge ulven, mens saken ikke skal diskuteres. Nei, det har aldri manglet på reaksjoner. Fra et par mordforsøk til en rekke trusler om død og fordervelse. Som politiet selvfølgelig henlegger. Ja "Petrenko", det er lurest å holde seg på den trygge venstresiden, slik du gjør. Da går du trygt i gatene, og risikerer ikke livet når du kjemper mot djevelskapet. Den mest brennbare sak dette landet har stått overfor siden 2.verdenskrig.  Jo "Petrenko", det koster å stå opp for landet sitt. Og særlig når man går ut offentlig og tar sterk avstand fra politikernes planlagte framtidige mareritt som skal vederfare oss alle. Da mister man venner,  jobben står i fare, en får et dårlig rykte og man merker at mange unngår å ta kontakt.

Selvfølgelig burde undertegnede vært mer raus med humor og superlativene som dessverre uteble i mitt forrige skriv til denne ”overfallsmannen” som han sjøl kaller seg for.  Men dessverre er dette anliggende så altfor alvorlig til at jeg kan lage humor av det.  Jo, jeg setter pris på en "Petrenko" som engasjerer seg i samfunnsdebatten, slik han gjør. For dersom det er noe som er virkelig farlig i dette samfunnet, så er det nemlig den likegyldigheten som man dessverre ser så altfor mye av. Der politikerne får lov til å gjøre omtrent som de vil med både landet og folket. Derfor har jeg alltid prøvd å være ei slags vaktbikkje, der jeg håper og tror at "Petrenko" kanskje har mer til felles med meg enn hva som skiller oss. Selv om han kanskje ikke akkurat viste den mest vennlige side overfor undertegnede, der han t.o.m ser på meg som en ”falsk profet”.  Ja, det står jo i Bibelen at det skal være mange falske profeter i endetiden. Men de tror jeg helst man finner som biskoper i Den norske Kirke…

Jeg kan forsikre "Petrenko" om at jeg er blitt vant med kritikk over en årrekke. Har også kritisert våre uansvarlige politikere som legger alt til rette for at dette landet skal demonteres, dekonstrueres og rives i filler. Men det var svært hyggelig at vi to har sammenfallende syn på George Orwell og hans nokså lite flatterende analyse av den tiden vi nå nærmer oss mer og mer. Og ikke minst uthulingen av vårt demokrati. Der folket skal tie, mens politikerne ser ut til å ha misforstått alt. Der de enda ikke begriper at de er folkets tjenere og IKKE dets herskere!

Det som har opptatt meg mest i de siste 30 år er selvfølgelig norsk innvandringspolitikk og som alltid har vært mitt hovedanliggende. Noe "Petrenko" hoppet glatt over i sine skriv til meg. Dessverre har dette til nylig kun dreid seg om hvordan innvandrerne skulle integreres på beste måte i det norske samfunn. Der innvandringsdebatten i stor grad har dreid seg om hvordan en skulle oppfylle den enkelte innvandrers egne ønsker og krav. Jeg har savnet en analyse av de NEGATIVE konsekvenser, ikke minst i perspektiv av fremmedgjøring, kriminalitet, angst, narkotika, rotløshet og likegyldighet som dessverre viser seg år for år. Der myndigheter og presse legger lokk på sannheten som aldri får komme fram. Men dette har dessverre ikke "Petrenko" forstått. Der han heller harselerer og sammenligner dette som fiksjon fra min side. Ei farlig utvikling jeg har advart mot på det sterkeste.

Historien har tallrike eksempler på hvordan land og kontinenter er overtatt av fremmede inntrengere gjennom en massiv innvandring. Dette foregår dessverre også i vår tid. Og vil med mindre drastiske innstramninger settes inn, også kunne bli en realitet her i Norge. Og der vi kommer til å miste dette landet innen historisk kort tid. Der en verden uten Gud, og "Petrenko"s mysterier og vår misforståtte humanisme har lagt alt til rette for en livsfarlig ideologi. Langt verre enn nazismen.

Paragraf 1 i Grunnloven lyder: ”Kongeriket Norge er et fritt, selvstendig, udelelig og uavhendelig Rike”! Dette burde ikke være til å misforstå! Noe dessverre politikere langt inn i Stortinget har glemt. Ja selv en Stortingspresident som hyller at Oslo nå er blitt ”en flerkulturell” hovedstad burde skamme seg!  Faktisk blir dette riket avhendet ikke til fremmede stater, men til fremmede som flytter inn i riket. Mens sluttresultatet vil bli akkurat det samme; der landet dessverre avhendes.

Utlendingsloven har også jeg gjennomskuet. Der den nye verdensordningen og globaliseringen er det viktigste. Ja, der denne loven har legalisert en masseinnvandring til Norge som med tiden vil frata nordmenn og samer råderetten over deres hjemland. Denne loven er nemlig i strid med den norske Grunnloven! Noe som kanskje "Petrenko" også har forstått? Masseinnvandringen er også i strid med internasjonale konvensjoner som menneskerettigheter som slår fast at ETHVERT FOLK bestemmer over sin en utvikling. Derimot har aldri det norske folk vært tatt med på råd når det gjelder denne utlendingsloven som har åpnet for en masseinnvandring. Der vi til slutt må rette oss etter de fremmede. Fremmede mennesker med en fremmed tro. Og som har lurt og lirket seg inn i landet.  Noe som betyr enda mer islamisering. Statistisk sett vil noen av disse muslimene som kommer også ha jihadistiske sympatier. Noe som viser seg til det fulle i Sverige. I praksis innebærer dette at Schengen som vi dessverre er medlem av, bruker våre egne myndigheter aktivt til å tvinge mer islamisering på sin egen befolkning. Ja, de tvinger lovlydige norske borgere til å ta imot mennesker med mer eller mindre radikale islamske sympatier.

"Petrenko" kjenner sikkert til Josef Goebbels som var Hitlers propagandaminister? Han sa noe slikt som dette: ”Propaganda fungerer best når alle som blir manipulert er overbevist om at de handler av egen fri vilje”. Noe som dessverre dagens politikere tror de gjør. Mens de derimot utfører ordre på vegne av globalistene. Og disse multikulturialistene mener selv at de styrer det europeiske kontinent mot et nytt og bedre samfunn. Takk og pris for Brexit! For EU skaper kun kraftig polarisering, der de fungerer som en konfliktskaper og ikke et bedre Europa. Og akkurat nå mangler vi også viljen til å forsvare oss. Nei, jeg tenker ikke på russerne. For vi burde aldeles ikke provosere dem slik NATO gjør i disse tider. For Russland har ingen planer om å angripe oss. Men det er det andre som har.

"Petrenko" mener jeg burde ha litt tvil i mine påstander. Ja bare en liten bremsekloss av tvil. Dessverre "Petrenko", jeg er realist. Og derfor kan jeg ikke være naiv.  Dersom Jihadister som ønsker å skade oss og som  har gjemt seg i den nesten ukontrollerte strømmen av mennesker som daglig har skyllet inn over dette kontinentet,  da har vi lite å sette imot. Vi bør ikke glemme at det er hovedsakelig unge menn i militærdyktig alder som har tatt seg inn i et sårbart Europa. Har vi glemt massemyrderiene i Paris og på flyplassene i Brussel og Istanbul?

Og Angela Merkel, denne mektige dama som er forbundskansler i Tyskland. Oppvokst i det kommunistiske diktatur DDR, en ateist som aldri har åpnet en bibel. Ja, hun har skuffet stort. Der hun har stått som arkitekten bak masseinnvandringen. Nei, hun har ikke engang lært vanlig systemkritikk. For slikt var ulovlig i DDR. Hun var også vitne til at det kommunistiske systemet braste sammen. Mens hun nå støtter en livsfarlig masseinnvandring som kan føre til en annen type sammenbrudd i hele Europa.

Dersom Europa fortsatt skal være en sivilisasjon og ikke gå med i dragsuget, da er det på tide av vett og forstand kobles inn. Ellers kommer Europa til å bli et tynt skall uten sjel der resten av verden dumper sine problemer og sin uansvarlige befolkningsvekst. Kanskje på tide "Petrenko" tenker over dette? Og heller lar undertegnede komme med sine kritiske og velmenende skriv. En jobb jeg føler jeg må gjøre. Der det å tie blir en feil og en feighet. Mens det å tale ”Roma midt imot” blir min simple plikt. En borgerplikt som politikerne burde ta og som de er betalt for. Mens jeg aldri har forlangt ei krone for de tusenvis av timer jeg har lagt ned i dette arbeidet.

Til sist noen visdomsord fra selveste Winston Churchill som passer svært godt til "Petrenko": An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last.

Narvik, 14.07.2017  AMUND GARFORS