Ytringsfriheten er i krise!

Av Kirkehøyden.

Onsdag, 7 desember, skriver journalist Stig Martin Solberg følgende i Nattavisen: "I 2005 tegnet Finn Graff politikeren Erna som gris. En samlet presse støtter tegneren. 2016: Thomas Knarvik tegner Ali Esbati som ape. En samlet presse fordømmer tegneren. Slik åpner presseskrivet forlaget Trolltekst har lagt ved sin nye bok, In your Face. Det skriver Vårt Land onsdag." Sitat slutt.
Under journalistens navn står det: "Tips meg".

Sommeren 2014 møtte min kristne venn og jeg lederen for den norske muslimmisjonen. Han var da over 70 år og døende av kreft, men jeg måtte love aldri å røpe hans navn og adresse grunnet familiens sikkerhet. Han fortalte at mange muslimer kom til dem, men også deres navn og adresse måtte holdes hemmelig, for frafall krever henrettelse. Viiste du det, sammen med alle de andre som ikke har livetsrett iht deres hellige skrifter?

Jeg har også møtt dagens leder av muslimmisjonen, en kjent norsk forkynner med to jobber, èn undergrunns. Minner ikke det litt om krigens dager?

Min far var tekniker på en kringkastingsnasjon, og en tysk vakt tok ham på fersk gjerning mens han lyttet til BBC. Tyskeren advarte, men lot være å rapportere ham, fordi det hadde oppstått et godt forhold. En av dem besøkte oss etter krigen. 

Vi som idag er kristne og venner av Israel kan ikke engang holde fredelige demonstasjoner, uten at mobber av muslimer og norske "anti rasister" utøver grov vold. Heder til denne mannen, som tilhørte venstrsiden og som dokumenterte det. Du ber jo om tips.

Går du tilbake til den kvelden, så vil du se at hele pressen med NRK i spissen, var i "cover up mode." En eldre mann fikk hånden brukket på fire steder. Da han fortalte NRK om det som hadde skjedd, slo de av kamera. Vebjørn Selbekk fortalte om sjebenen hans da han var redaktør i Magazinet. Saken ble henlagt og den gamle mannen døde ikke lenger etter.

Våre jødiske landsmenn har lenge måttet skjule sine religiøse symboler grunnet sikkerhet, og vi kristne tenker i samme bane. Flere må nå ha nå væpnede vakter utenfor sine møter, som Israelvennen Arvid Bentsen og islamkritikker Hege Storhaug.

Jeg kunne som kristen, sammen med jøder, fortelle deg om mye annet, men stoler ikke på deg og pressen. Dere har ikke gjort annet enn å dekke over disse realitetnene, og karakterdrepe en hver som har tatt risken å fortelle sannheten offentlig. For snart 15 år siden ble jeg ringt opp på telefonsvareren og truet tre ganger. Det kom etter helt legitime leserinnlegg i en kristen avis, der jeg viste min støtte til Israel.

Kirkehøyden