Listhaug: - Jeg lar meg ikke kneble

Nettavisen

NYDALEN (Nettavisen): Innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug (Frp) har gjentatte ganger satt fyr på innvandringsdebatten med krasse utspill.

- Hun bør tenke på hvordan hun selv ordlegger seg, påpeker Dagsavisens Hege Ulstein.

Hun har omtalt sine meningsmotstandere som et «hylekor», men selv mener Listhaug at hun blir stemplet og bevisst misforstått.

- Dersom du velger å tolke meg etter beste mening og hører hva jeg har å si, så er det ingen grunn til å bli sint. Men det er klart hvis du velger det motsatte for å lage krig, da blir det en opphisset stemning, sier statsråden til Nettavisen.

Idag deltar hun på Nettavisens konferanse om islam, innvandring og ytringsklima i Oslo, der hun skal i duell med Dagsavisens kommentator Hege Ulstein, som tidligere har fått Listhaug til å se rødt med sine skriverier.

- Jeg synes det er veldig fort at man blir stemplet hvis man mener noe på dette feltet her. Spesielt hvis du ønsker en streng politikk, sier Listhaug.

Sjekk hele programmet til konferansen her.

Les mer på Nettavisen