Til Hanne Skartveit - politisk redaktør i VG

VG moderator.

Hvorfor er jeg "sniksensurert" i VG slik at ingen kan lese mine kommentarer unntatt meg selv i min egen datamaskin? Er det fordi jeg kaller dere venstreorienterte medietroll? – eller er der andre årsaker?

Jeg reagerte veldig sterkt på at dere hengte ut hjelpeløse naive mennesker våren 2015 som nettroll. Måten dere hengte ut Åse Kari Lundqvist (som jeg ikke kjenner) med fullt navn som nettroll fordi hun la ut en idiotkommentar vi med litt omløp i hodet overser var det aller verste medieovergrepet jeg noensinne har sett av naive hjelpeløse mennesker, og dette grove medieovergrepet ligger enda ute. På bakgrunn av dette begynte jeg å kalle dere for venstreorienterte medietroll, noe dere åpenbart ikke liker.

For å ikke fremstå som intolerante og sensurkåte av andres ytringer har dere åpenbart funnet en sostifikert måte å kneble kommentatorer dere venstreorienterte medietroll ikke liker – noe hjelpeløse mennesker som Åse Kari Lundqvist ikke kan gjøre. 

Jeg kan ikke lese mine kommentarer i min firma datamaskin, i konas datamaskin eller i min sønns datamaskin – jeg kan bare lese mine kommentarer fra egen datamaskin. Altså har VG umerkelig sniksensurert ytringer dere ikke liker som hverken er ekstreme eller personangrep. Dette er ren sensur av ytringsfriheten fordi jeg ofte kritiserer VG`s venstreorienterte journalistikk slik dere dekket dem amerikanske valgkampen.

Så mye verdt er ytringsfriheten verdt for dere venstreorienterte medietroll som henger ut noen hjelpeløse mennesker som nettroll fordi at de har skrevet idiotkommentarer. Skam dere VG.

Denne sniksensureringen til VG vil selvfølgelig bli belyst i andre kommentarfelt for å vise hvor langt ytringsfriheten strekker seg i VG.

Med hilsen en irritert VG leser
Henry Østhassel
Mindejordet 20
4560 Vanse
Telefon 916 04380
henry@osthassel.no