Skal vi nå venne oss til denne terroren?

Av Amund Garfors.

Hvor galt har det egentlig gått i Norge, og hva er det som holder på å skje i dette landet, når vi har en utenriksminister som kan uttale på nyhetene, at den terroren vi fikk oppleve å se i London, det er noe vi bare må begynne å venne oss til?

Ser ikke denne fyren Børge Brende, at han ved å si noe så idiotisk, samtidig åpner opp for et syn og en holdning som absolutt INGEN ville ha akseptert dersom han snakket om at vi bare måtte venne oss til nazismen i Norge? Og som takket være ryggløse politikere,  har lagt landet åpent for islam. Der de nå er med på å legge grunnlaget for de høyreekstreme kreftene i samfunnet.

Har heller ikke Utenriksminister Brende oppdaget at islamisme og nazisme er veldig godt beslektet, og står for de samme verdier?

Nei, det var heller ikke hvilke som helst terrorisme vi fikk se i sin grufullhet i London. Dette var ren muslimsk terrorisme og som kunne vært tatt rett ut av Koranen.  Noe vi bare må lære oss å leve med, ifølge Brende.

Når sa denne fyren at vi måtte bare venne oss til den høyreekstreme terrorismen? Nei, nå gjelder det å akseptere og venne seg til noe helt annet. Og som myndighetene sjøl har hilst velkommen til gards.  Med andre ord, den islamske terrorisme hvor blodet skal flyte, hvor vi skal bli kjørt ned på fortauene eller i fotgjengeroverganger av galninger som hater oss. Ja, noe som skal bli en del av hverdagen for oss alle, der angst skrekk og gru blir noe vi må leve med her i den vestlige verdens multikultur…

Jeg må bare få sagt det, at denne uttalelsen fra utenriksministeren, den gjorde meg skremt. Ja den var direkte motbydelig! Og et knefall og en spyttslikking uten sidestykke. Der jeg knapt finner ord for et slikt svik. For hva hadde gode gamle Churchill sagt om slikt? Jo han ville sagt følgende: ”Mine fiender skal jeg nok klare å hanskes med. Men dem jeg virkelig frykter, det er mine venner!”  

Vi går ei stygg framtid i møte med politikere som Børge Brende og hans likemenn!

NARVIK, 24.03.2017  AMUND GARFORS