NRK som eneste kanal

Av Fallin2.

Hvem husker vel NRK's egenproduksjoner? Jo, alle.
AKP-ml var allerede inne i en tidlig fase.

Vi har hatt morsomme kringkastingssjefer. Bjartmar Gjerde f.eks. (fra søre Sunnmøre) var jo ei skikkelig humørkule.
Tipper yngre seere den gang tenkte:- Hjelp! -Håper ikke dette er mitt liv.

(Dag Frøland som B.Gjerde er bare helt fantastisk)

Einar Førde. Nok en kommunist. Like sprelsk som en potteplante


Men jeg tenkte jeg skulle ta for meg Barne-TV, og hvilken skade NRK hadde på befolkningen.

1. Jon Blund.
Dette var noe alle husmødre i passe ignorant alder tenkte var trygt og godt for barna.
NRK fortalte ikke at dette var ren propaganda produsert av skrekkregimet i DDR, men oversatt av NRK.

Så mye for innkjøpt materiale.

Men hva med egenprodusert?

2. Pompel og Pilt.
En skummel serie, som antagelig har medført at nervetabletten Vival har gått i arv, og er nå legendarisk.

3. Andungen Kvakk-Kvakk.

Meget populært blant politikerspirer på den tiden. Ja vi ser dem på stortinget nå.

4. Leikestove.
Den syns jeg var skummel. Hvilket vindu er det? Man får angst!

5. Pernille og Mr. Nelson
Må være noe av det billigste som har vært laget av NRK. Svært moraliserende, men min absolutte favoritt.
Og når det gjelder billig innkjøp, så må vel finsk fjernsynsteater ta den store pokalen vel?

6. Pausesignalet
Hvorfor trengte de pausesignal? Jeg husker ennå melodien,
og det skjærer meg i ryggraden å tenke på at vi barna satt og så på pausesignalet og hørte på den grusomme lyden.
Det er så meget bedre nå når vi har fått TVNorge.

Det var den gang! Hva får vi nå?

  • Man får Flukten med Leo ettellerannet, åpenlys propaganda og føleri for at folk skal ønske mer innvandring til tross for alle bakdelene.
  • Man får Sissel Wold og han hysterikommunistlegen nordfra sine betraktninger om hvor slemme hele verden er med Hamas.
  • Man får Lars Gule som til alle døgnets tider stiller i nystrøken pysjamas på Skype for å forstå ihjel muslimske terrorister.
  • Man får Ole Torp, som lar Per Fugelli lyve sammenhengende i flere minutter før Torp avslutter med "klokt fra Fugelli, som alltid."
  • Man får Dagsrevyen, som glemmer å nevne at tiggermødre er domfelt for hallikvirksomhet på egne mindreårige unger.
  • Man får journalister som smilende tar selfies med Krekar.
  • Man får se såpass vinklede fremstillinger at NRK tross alt er den redaksjonen som oftest må beklage sine vinklinger.
  • Man får Skavlan, som for første gang i programmets mangeårige historie tømmer studioet for andre gjester før han tar inn Åkesson.
  • Man får Nytt på Nytt, som jeg faktisk ikke gidder å se på lenger siden den politiske slagsiden er så formidabel at det blir ufrivillig pute-TV.
  • Kort sagt, man får alt man burde kunne forvente av en kanal der sjefen har bytta mellom verv og engasjement i SV og AP fra konfirmasjonsalderen, og i tillegg er gift med Kristin Halvorsen.

Fallin2