Til Minne om Erland Estensen (alias "Vladimir Smirnoff")

Av Spikeren.

På fredag den 9 november mottok vi følgende triste beskjed fra vår alles venn, "Vladimir Smirnoff", eller Erland Estensen som han egentlig het:

Hei alle på Loungen og spikeren.

Det er med stor sorg og savn at jeg må levne dere i kveld. Sykdommen, Als har vunnet over meg. Jeg avslutter livet i kveld, jeg ville bare fortelle ettersom vi har nemlig nesten har vært Som en familie.

Vi sees på andre siden.



Et bilde av meg føre sykdom og et etter der jeg venter på døden.

 
Hade bra venner,

Hilsen Erland Estensen alias Vladimir Smirrnoff.
 

Kjære Erland: 

Dette var vondt å lese, særlig fordi jeg ikke ante noen ting om din alvorlige sykdom og hvilken kamp du stod i. Jeg skulle ønske at du hadde sagt noe om dette til meg i mail så vi kunne ha snakket litt om situasjonen. Men slik ble det altså ikke, dessverre.

Jeg ble ganske utslått da jeg leste det som du skrev. Ord blir så fattige i en slik situasjon. Men siden du skriver "Vi sees på den andre siden" har jeg lyst til å gi deg et vers som jeg tar frem bare i helt spesielle situasjoner. Det står i Fork 7,1 og lyder slik: "Et godt navn er bedre enn en god salveolje, og dødsdagen er bedre enn den dagen en blir født."

Takk for at vi fikk bli kjent med deg på Spikers Corner og takk for at du har vært den gledessprederen som vi har lært å kjenne deg som. Vi kommer aldri til å glemme deg, og som du sier: "Vi sees på den andre siden"!

Hvil i fred, Erland. I Jesu navn, Amen!

Spikeren