Tor Åge Bringsværd: - Det er noe dritt å bli gammel

Forfatteren Tor Åge Bringsværd (79) vil helst leve evig.
Av Kirkehøyden.

Da jeg leste artikkelen i abc nyheter om Tor Åge Bringsværd som syntes å ha mistet alt håp i sin alderdom, følte jeg for å sende ham en mail.

Jeg skrev dermed følgende til ham:

Det gjør meg trist å høre. Jeg er 72, holdt nesten på å kaste inn håndkle etter 60. Fra "rock bottom" bad jeg en bønn, og  den blir svart. Ja, jeg ble en kristen og fikk livet i gave.  Sal 34,19 Herren er nær hos dem som har et sønderbrutt hjerte, og den som har en sønderknust ånd, frelser Han.

Jeg kjenner alle motforestillingene, har med rette hatt dem alle selv, men ble siden velsignet med en sann bibelveileder, også et bønnesvar. For det er ikke snakk om religion eller dogmer, men livgivende innsikter i hvert eneste bibelvers, når en har fått fugleperspektivet.

Selv moderne kvantefysikk slår fast at det finnes "a field of all possibillities" som responderer på intensjon, fokus og "belief"  (les bønn), jfr biologen Bruce Lipton. Og det er alt Kjærlighet, ja en evig livskraft. Tilgjengelig på denne og den andre siden.

Hva er problemet? Så mange ukvalifiserte prester og bibelveiledere, som faktisk ikke har tilgang til Bibelens hemmeligheter og sannheter. Vi trenger ikke menigheter, der er en direkte linje mellom oss og Vår Herre og Frelser, og hans kraft er utømmelig. 


Kirkehøyden