Høyreekstrem fake news på NRK!

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB scanpix.
Av Norvald Aasen. 

Melding fra lisensbetaler: 501170118.
Norvald Aasen, indre Åsen, Brekka 115, 6983 Kvammen.

Som lisensbetaler føler jeg at jeg er i min fulle rett til å påpeke NRK sine fake news.

Reporteren som var sendt ut i gaten ved den tragiske ambulansesaken på tirsdag den 22/10 -2019 kunne fortelle at ugjerningsmannen som kapret og kjørte villmann med ambulansebilen hadde tilknytning til "et høyreekstremt miljø".

Nå har mannens forsvarer, og visstnok også kilder i politiet, benektet denne opplysningen fra NRK sin utsendte. Dermed mener jeg det er belegg for å kalle dette en fake news fra det lisensbetalte NRK. At TV2 ikke er ett hår bedre er ingen unnskyldning for NRK. 

Jeg synes at NRK skal gå ut offentlig og beklage sine usanne opplysninger i denne saken. Men dette kan selvfølgelig være vanskelig all den tid landets venstrevridde media har skapt seg en gruppe meningsmotstandere som får skylden for alt som er galt i samfunnet.

Norvald Aasen