Vitne til vanvidd, boken utgitt på nytt

Av Dan Odfjell. 

Peder Jensen, også kjent under pennenavnet Fjordman, utkom nettopp med andre utgave av sin bok Vitne til vanvidd. Den kom først ut i 2015, men er nå oppdatert med et nytt kapittel om Jensens egne opplevelser og hendelser i verden siden da. Meget leseverdig. 

Etter 22. juli 2011 gav Arbeiderpartiet og norske massemedier i stor grad Jensen skylden for angrepet og Anders Behring Breiviks ugjerninger. 

Regjeringen Stoltenberg trengte tydeligvis noen å skylde på etter elendig beredskap. Jensen ble raskt utpekt som syndebukk. Peder Jensen måtte flytte fra Norge etter massiv hets. Statsminister Jens Stoltenberg tok ansvar ved å bli sittende. Hvordan makten virkelig rår i dette vårt land forstår man langt bedre etter å ha lest boken. 

Jeg kjenner Peder Jensen personlig. Han tok kontakt med meg første gang etter min avisartikkel i BT 16/5/12 som gikk landet rundt - om AUF lederen Eskil Pedersens feighet på Utøya den 22. juli 2011 og om medienes bevisst skamfulle tildekning av dette. Jeg glemmer det aldri, en total punktering av riksmedienes løgnaktighet. Helt ukjente folk kontaktet meg spontant på åpen gate i min hjemby Bergen med ord som «respekt». Det ble begynnelsen på min «karriere» som offentlig skribent.

Jensen var langt nede, uten jobb eller fast inntekt, da jeg traff ham. Vi møttes i hans hjemme-region Sunnmøre hvor vi besøkte Per Kristian Runde en kjent kristen skribent og hedersmann. Som lenge forsøkte å advare om innvandringens negative sider. Han hevdet offentlig gjennom nettstedet Verdidebatt (avisen Vårt Land) at dessverre, før folk personlig føler islam-problemene på kroppen vil de ikke innrømme at problemene eksisterer. Uheldigvis, det ser sånn ut.  

Bokens andre utgave  ble avsluttet før korona-krisen. Men jeg har diskutert krisen med Jensen. Vi håper den vil vekke folk opp mht vår globalist-regjerings manglende beredskap. Samt om en helt nødvendig norsk selvråderett. Diskusjonen åpne grenser eller ikke, er punktert. Og EU har vist seg som et korthus, uten patriotisme og reell samhørighet. For når alt kommer til alt er alle seg selv nærmest. Forøvrig globalismens feilaktige forutsetning for suksess var en noenlunde homogen verden. Bortkastet fantasi - en umulighet. Men musikken fortsetter bare å spille.

Peder Jensen og jeg er nasjonalister og heier på organisasjonen Nei til EU. Den kjemper for et fritt og selvstendig Norge, slik Grunnloven oss klart forordner. Nei til EU mener at Norges avståelse av suverenitet til EU, senest til energibyrået ACER, er grunnlovsstridig. De har gått til sak mot statsminister Erna Solberg. Tingretten og Lagmannsretten har avvist søksmålet, men Nei til EU anker nå til Høyesterett.

 «Vitne til Vanvidd» er mer enn en boktittel. Ordene beskriver meget presist den politiske galskapen som nå styrer og ødelegger Europa, gjennom riksmedier og ellers. Samtidig som elite-makten sensurerer og undertrykker vanlige borgere. Det viser Peder Jensen oss helt klart med sin bok. 

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant.