Nazistisk propaganda på NRK

Av Norvald Aasen. 

Til Nrk Dagsrevyen 23/4 2020, Nina Owing med flere.

Ditt propaganda innslag om "høyreekstremisme" koblet som nazismen i kveldens Dagsrevy får meg til å stille deg dette spørsmålet: Vet du så lite også om dette emnet som du gir oss inntrykk av? Jeg har aldri vært særlig imponert over det dere smører sammen under NRKs nyhetssandinger, så kveldens propagandainnslag er ikke overraskende.

Nazismen, eller om du ønsker å kalle det nynazisme, har sitt ideologiske og politiske ståsted på venstresiden. Hitler og Gøbbels hyllet sosialismen, det røde i naziflagget representerte sosialismen og ikke minst navnet på nazibevegelsen fortalte at det var sosialisme.

Einar Myklebust skrev om dette i Aftenposten den 26/3 - 1992, der han forteller: "Som et kollektivistisk sosialistisk system hører nazismen hjemme på venstresiden av den politiske skalaen. Å omtale den som høyre-ekstremisme er meningsløst. For nazismen og nynazismen er "staten alt, individet intet".

Jødehat knytter vi både til nazismen og kommunismen, og hvor finnes mest uforsonlige jødehatet i vår tid? Hvem driver og bemanner ship to Gaza, hvem er det som argumenterer og oppfordrer til å boikotte jødiske/israelske produkter osv? Innen NrK opplever vi programmer der Israel og jøder kritiseres og anklages, men vi savner personer som taler jødenes og Israels sak.     

Du, Owing, og dine medpropagandister, må gjerne kalle meg høyreekstrem, jeg takker og bukker, det er ett av deres våpen for å hindre meg og andre i å ha kritiske tanker om innvandringen. Som "høyreekstrem" vet jeg at jeg ikke tilhører det sosialistiske svineriet som har avlet både nazismen under Hitler, kommunismen under Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot, Hoxha, Kim-dynastiet i Korea eller andre sosialistiske "storheter". Slike "storheter" som inngikk Ribbentrop - Molotov avtalen i 1939 på vegne av kommunisten Stalin og nazisten Hitler, begge glødende sosialister. Innen media er det vanskelig å finne noen som ikke synes vel forankret på venstreside - altså sosialister! 

Norvald Aasen, 6983 Kvammen!