Jacob Blakes familie 'disgusted' av Kenosha opprør og vold, hans mor gir Trump en unnskyldning

Fra RT.com.

Julia Jackson, moren til den 29 år gamle Jacob Blake som ble skutt syv ganger av politiet under en krangel i Kenosha, Wisconsin, sier at hun og familien er motbydelig av opprør og plyndring i byen deres.

"Familien min og jeg er veldig såret og helt ærlig forferdet," sa Jackson i et TV-intervju.

“Og som hans mor sier jeg, vær så snill å ikke brenn opp eiendom og forårsake kaos og rive deres egne hjem i min sønns navn. Dere burde ikke gjøre det. Folk burde ikke gjøre det uansett, hverken ved å bruke barnet mitt eller andre foreldres barn, til å reagere på den måten. Det er bare ikke akseptabel,” la hun til.

Jackson ga intervjuet sent tirsdag kveld, men hennes bønner om ro falt tilsynelatende for døve ører da alt helvete brøt løs på gatene i Kenosha for tredje natt på rad, med dødelige konsekvenser, da opprør, plyndring og skyting intensiverte.

To personer ble drept og en tredje person ble skadet i en skyting utenfor en lokal bildeler-butikk. En politijakt på den mistenkte ble satt igang like etterpå da ofrene ble kjørt til sykehus for akutt behandling.

Jackson henvendte seg også til USAs president Donald Trump og ba om unnskyldning for støtende bemerkninger rettet mot ham av et ikke navngitt familiemedlem, samt for den ekstreme volden som ble utført i sønnens navn, men uten hennes families støtte.

“Og også, for president Trump, beklager jeg at jeg gikk glipp av telefonen fra deg, for hadde jeg fått høre hva du ønsket å si, ville kanskje kommentarene om deg vært forskjellige. Og jeg er ikke sint på deg i det hele tatt. Jeg har den største respekt for deg som leder for vårt land,” sa hun.