Sjømannskirken og Pride

Av Kirkehøyden. 

For en tid tilbake leste jeg om Sjømannskirken og Pride i den ukristelige avisen Vårt Land, der Generalsekretær i Sjømannskirken, Jeffrey Huseby, bl.a. sier følgende:

- Sjømannskirken kan med hånden på hjertet gratulere Pride-bevegelsen med jubileet!

Jeg skrev da en liten mail til Sjømannskirken: 

Reiste til sjøs som tenåring, var flittig gjest på sjømannskirken verden over. Har mange flotte minner, vaflene var fantastiske, men jeg var ikke den gang en kristen. Jeg kom til tro for ca 10 år siden, et mirakel. 

Nei, vi skal ikke hetse homofile eller andre, Jesus befaling er klar, men jeg fatter ikke hvorfor Sjømannskirken, og store deler av kristenheten hiver seg på denne politiske korrekte  bølgen. 

Forkynn Guds Ord, det er hva alle trenger i disse trengselstider. Min beste venn og bibel veileder, kommer stadig tilbake til dette: Hva ville det ha blitt av oss om vi ikke hadde Jesus og vår kristne tro? En grufull tanke faktisk.

Kirkehøyden

- - -

Litt senere fikk jeg svar fra Sissel i Sjømannskirken:

Hei, og takk for din e-post. Beklager svært seint svar. Den hadde blitt liggende usendt.

Artig å høre om din relasjon til Sjømannskirken og godt å høre at du har kommet til tro!

Vi vil fortsette å forkynne Guds Ord, og vi ønsker alle velkommen til Sjømannskirken uansett hvem de elsker, hvilken hudfarge de har, hvilken bakgrunn eller hva de tror på. Akkurat denne gangen var det de homofile som hadde et ekstra behov for å bli ønsket velkommen. De har lenge blitt holdt utenfor og diskriminert og det var derfor vi i forbindelse med jubileet ville synliggjøre at hos oss er det plass til alle.

Jeg håper du fortsatt vil snakke varmt om Sjømannskirken.

Ønsker deg en riktig fin sommer!

- - -

Jeg repliserte da med følgende respons:  

Takker for respons Sissel. La meg fortelle om en eldre kristen grepa kvinne opp i Nord Norge, som sluttet å gå i kirken fordi homoflagget hang ved inngangen. Hun sa at homofile og andre syndere, som vi alle er, har aldri vært nektet adgang til kirken. Homofile settes i særstilling, med synds opphevelse. Innvilget av myndigheter, kirken, og på toppen hedret med ekteskap, stikk i strid med Guds ord. 

Har dere tenkt å hedre bil- og andre tyver neste gang? En egen liturgi for alle syndere? Det er ikke å anerkjenne Guds kjærlighet og hans sønns Jesus offer på korset, for vår frelse og tilgivelse - leser noen av dere bibelen? 

Nei kirken driver nå egen butikk, det er politikk ikke tro, og vi lekfolket blir stadig mer desillusjonert over hva som foregår. 

Her er en løsning, gi Ludvig Nessa gode økonomiske bidrag, slik at kan bygge ut sitt digitale tilbud. Slik kan vi få Guds Ord klart og rent, han endog velsigner Israel, som kirken forbanner. "Og jeg vil velsigne dem som velsigner dig, og den som forbanner dig, vil jeg forbanne; og i dig skal alle jordens slekter velsignes" (1. Mosebok 12.1).

Preses Fyske snakket varmt om Kjærligheten under innvilgelsen, og det første han ytret var det samme jødehat, fra alle hans andre stillinger,som er hans livsoppgave, sammen med resten av biskopene. Kirken har blitt et marxistisk "shit hole," og Sjømannskirken kaster seg på vogna. 

Kirkehøyden