Menneskelige embryoer UTEN HODER skal dyrkes i mekanisk livmor

Av Spikeren. 

"Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden. Alle tanker som rørte seg i deres hjerter, var onde dagen lang. Da angret Herren at han hadde skapt menneskene på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. Han sa: "Jeg vil utrydde fra jorden menneskene som jeg har skapt, ja, ikke bare menneskene, men også feet og krypdyrene og fuglene under himmelen. For jeg angrer at jeg har skapt dem." Men Noah fant nåde for Herrens øyne." (1 Mos 6,5-8)

"Som det var i Noahs dager, slik skal det være når Menneskesønnen kommer." (Matt 24,37)

De sprøeste tingene planlegges som et nytt kommersielt oppstartsprosjekt (arkivlenke).  Spedbarnsorganer vil bli høstet -- ingen etiske problemer. 

Tilsynelatende planlegger et team av israelske gründere å dyrke menneskelige embryoer i kunstig livmor. Etter at de har vokst, kan organer høstes fra slike spedbarn. For å unngå etiske dilemmaer vil menneskelige embryoer dyrkes uten hoder. Tuller ikke. Artikkelen forklarer ikke hvordan voksende menneskelige embryoer uten hoder ville "unngå etiske dilemmaer", slik at leseren trenger å finne ut av det på egen hånd.

Tanken med denne oppstarten er å

  • ta stamceller fra et gitt individ, for eksempel deg eller meg
  • endre den genetiske koden til disse stamcellene for å forhindre dannelsen av et menneskelig hode (eller hjerne) når de utvikler seg som et embryo
  • så disse genmodifiserte cellene i en krukke som fungerer som en kunstig livmor og dyrke et kunstig menneskelig embryo, men uten hode
  • I følge oppstarten "unngår dette på en eller annen måte etiske dilemmaer"

Selv om Hanna ikke tror at et kunstig embryo laget av stamceller og holdt i et laboratorium noen gang vil telle som et menneske, har han en beredskapsplan for å sikre at det ikke er forvirring. Det er for eksempel mulig å genetisk konstruere startcellene slik at det resulterende modellembryoet aldri utvikler et hode. Å begrense potensialet kan bidra til å unngå etiske dilemmaer. – Vi synes dette er viktig og har investert mye i dette, sier Hanna.

Denne planen har noen interessante muligheter, og artikkelen nevner gamle mennesker som ville ha nytte av ungdommelige immunceller.

Artikkelen sier ikke dette høyt, men kanskje et stort målmarked vil være alle gamle mennesker som ødela immuncellene sine gjennom "Covid-vaksine"-injeksjoner og ønsker å reversere effekten vaksinen hadde på immunforsvaret.

Uansett, planen, for å bli forklart i et enkelt språk, ville være noe sånt som dette: hvis jeg blir eldre og trenger et erstatningsorgan som ikke er påvirket av aldring, kan jeg betale denne oppstarten for å vokse et kunstig spedbarn uten hode, men ellers en kopi av meg da jeg var et spedbarn. Deretter kunne de høste organer fra det hodeløse spedbarnet for å transplantere inn i min aldrende kropp, og unngå immunavstøtning sett med vanlige transplantasjoner.

Legg merke til at transplantasjonene ikke AKKURAT er en kopi av mine organer, siden de har modifisert genetisk kode som ble endret for å forhindre hodedannelse. Den lille forskjellen er tilsynelatende tapt på initiativtakerne til denne ideen.

Siden spedbarnsorganer er for små for en voksen, nevner artikkelen "immunceller", som bare er celler. Men jeg antar at et slikt hodeløst spedbarn kan fortsette å vokse på en akselerert tidsskala, for å gi full størrelse erstatningsorganer for gamle mennesker.

Dette er IKKE en konspirasjonsteori, siden all informasjonen er å finne i artikkelen. Hvis det høres sprøtt ut, er det ikke fordi jeg fant det opp – jeg gjenforteller bare historien.

Ville du betalt for å dyrke en hodeløs kopi av deg selv for å høste organer? Tror du det ikke er noen etiske problemer?

Se kilde.

Kommentarer