Regimet kan prøve å myrde Trump neste gang, sier tidligere politikommissær i NYC


«Jeg er dødsredd for Donald Trump»

En dag etter at FBIs 30-agent-raid på president Trumps Mar-a-Lago-eiendom sjokkerte nasjonen, sa tidligere politikommissær i New York City, Bernard Kerik, at Biden-regimet kan ty til attentat for å stoppe Trumps presidentbud i 2024. 

"Jeg hører folk snakke, de sa at demokratene ønsker denne fyren så ille at de ikke ville legge attentat bak det," sa Kerik til Newsmax tirsdag. 

«Jeg skal fortelle deg noe. De har forsøkt riksrett, de har prøvd en ny riksrett, de har prøvd den ene etterforskningen etter den andre. Dette handler om én ting, dette handler om å stoppe ham fra å stille i 2024, la han til. 

"Jeg er ikke i konspirasjoner, jeg er ikke i anti-regjeringsretorikk. Dette er første gang i mitt liv at jeg vil si at jeg er dødsredd for Donald Trump. Jeg ville ikke legge attentat bak disse menneskene.» 

Kerik gjentok bekymringen sin på sosiale medier, og sluttet seg til mange andre amerikanere som sier at USA har blitt et autoritært tredjeverdensland. 

"Og akkurat som i andre land i den tredje verden, hvis dagens raid fra Bidens FBI ikke stopper Donald Trump fra å stille som president i 2024, vil deres neste trekk være attentat," tvitret Kerik. 



Keriks innlegg kom som svar på et av tidligere fungerende nasjonal etterretningsdirektør Richard Grenell, som sa at «Diktatorer fra den tredje verden rettsforfølger sine politiske fiender. @JoeBiden har bevæpnet den amerikanske regjeringen for sine politiske formål. Det er opprørende. Og skaper en forferdelig presedens.» 

FBIs påskudd for overraskelsesangrepet var å gjenopprette 15 esker med dokumenter som tilhører National Archives, som angivelig inneholdt informasjon relatert til nasjonal sikkerhet. Så langt er det ingen oversikt over at FBI tidligere har bedt om dokumentene via en uformell prosess eller stevning. Byrået brøt seg også inn i Trumps safe uten en arrestordre. 

Men juridiske eksperter diskuterer for tiden om en tiltale faktisk vil stoppe Trump fra å stille i 2024. 

"Hvis Trump blir dømt i henhold til denne føderale vedtekten, vil han få forbud mot å inneha noen verv, inkludert presidentens embete," sa den tidligere føderale aktor Neama Rahmani. 

Men advokat og politisk kommentator Ben Shapiro er uenig. 

"BTW, for de som hevder at et brudd på loven angående klassifiserte dokumenter ville hindre Trump fra å stille, nei - de lovbestemte straffene for slike brudd overvinner ikke grunnlovens definisjon av kvalifikasjoner for kvalifikasjoner," tvitret Shapiro tirsdag. 


Kommentarer