Sjøheimevernet må gjenopprettes

Av Dan Odfjell. 

Som det eneste partiet på Stortinget står Rødt frem som et ikke-globalistisk parti og meget prisverdig det. Jeg er ikke kommunist, men er kommet til at globalismen er mye verre, den er rent forræderisk for Norge. Har jeg bare valget mellom å velge Høyre eller Rødt, velger jeg Rødt, med Bjørnar Moxnes som partileder. De andre nåværende Stortingspartiene er nær alle den samme konforme Norge sviktende ulla. Dette kom godt frem fra Geir Furuseth's nylig innlegg «Rødt, av alle, vil ha på Sjøheimevernet tilbake» og fra dets påfølgende debattfelt på document.no.
 
Jeg er selv gammel marinemann med sjøtjeneste mest nordpå og med venner og kjente derfra. Jeg tror på disse kystens folk, ikke på Oslo-globalistene og de arrogante, kjøpte politikerspirene. Sistnevnte er opplagt utvalgt mest for sin konforme sleiphet, ikke for sitt intellekt eller livserfaring. Slik kjøres Norge nå på grunn av de politiske konforme, og det på autopilot. Hva sa Lizz Truss som UK  statsminister i dag 3/10/22:  «Vi forstår det, vi har  lyttet», mht til feil skattlegging. Men når vil Jonas Gahr Støre slutte å leke statsminister for de uvitende og de forfeilede? Om ikke ligger Norge dårlig an, både på den ene og andre måten.
 
Jonas forventes å ta norske posisjoner i forsvar, ikke å ty til saueflokken's EU underlegenhet. Vi er et selvstendig land, ikke underlagt tyskernes EU, som har dummet seg ut mht sin energipolitikk. Det er ikke hverken vår skyld eller ansvar. Vi kan ikke redde tyskernes EU eller andre. Plikten til å ta vare på det norske folket tilhører vår norsk statsminister, enhver ærlig statsministers første ansvar. Ellers har vi brutalt sagt ikke bruk for deg, Jonas. Det norske folket lar seg ikke like lett lure lenger, selv om du har riksmediene og dine globalistiske medløpere på lag, inkludert Erna Solberg, din halve-make. Norge skal ikke ofres for fremmede, basta.
 
Har din politikerklasse, Jonas, alle rettigheter og fordeler, men ingen forpliktelser? Jeg tror tiden er inne for en brutal politisk oppvåkning: Vi folket vil ha tilbake vår billige strøm - som et minimum. At din forgjenger Erna med din delaktighet tok fra oss vårt arvesølv, det aksepteres bare ikke. Og aldri, Jonas, har noen norsk statsminister hatt bedre kort på hånden til å ordne opp i våre meningsløse og tamme underkastelse av et udemokratisk Tyskland-dominert EU, enn deg. Erna´s bestevenninne, Angela Merkel, falt henne i ryggen med sin kløktighet og Erna lot seg lure, så enkelt er det opp mot dårer enten de kommer fra Bergen eller Toten.
 
Jeg slipper ikke gjennom til NRK eller dine medløpende riksmedier, men jeg lover ikke å slutte med å fortsette å snakke ukomplisert om folkelig sannhet. Det norske folket skal ikke lide for politisk forfeilethet, det lover jeg. Så hvem er jeg? Jeg spør, hvem er du? At du er statsminister, er uvesentlig, helt uvesentlig, om du ikke tar ansvar for folket, ditt første ansvar. Vi er lei av å bli bløffet og løyet for, fine ord og vendinger fra dine taleskrivere og dine rådgivere, de preller av. "Pinocchio", Espen Barth Eide og hans like har mistet troverdighet. Vis deg som en selvstendig modig mann som står alene; han står sterkest om du fremdeles tror på Bibelen.
 
Jeg bor utenfor Norge sammen med økende mange, og vi ser deg, og vi er ikke blendet av dine journalistiske medløpere. Vi sloss for Norge fordi vi er glad i og loyal med Norges aller beste fremtid. Og vi kommer tilbake når du forandrer din lojalitet til Norge heller enn til fremmede. Vi er ikke imot fremmede, har aldri vært det, om jeg kan få snakke for meg selv. Jeg har vært Jorden rundt og har også hatt saudiarabiske og andre venner, inkludert russere, og har det fremdeles. Men å underlegge seg disse, kunne jeg ikke tenke en gang. Vi er et fritt suverent land og vår tilknytning til EU og andre er bare om det lønner seg, ikke fordi vi skal politisk tvinges til det. Det er udemokratisk uakseptabelt
 
Vi var husmenn under Danmark i 400 år, vi vant vår uavhengighet fra unionen med Sverige for mer enn 100 år siden, og har vært igjennom to verdenskriger og en 5 års tysk okkupasjon. Nylig så jeg filmen "Krigsseileren" om hvordan norske sjøfolk ble behandlet etter krigen under Einar Gerhardsens ledelse, skammelig og en norsk skamplett til evig tid. Men vi er pragmatiske, om vi ser at vi vanlige folk nå blir rett behandlet i vår tid, gammel synd kan ikke omgjøres. Men den kan ærlig beklages og gjøres noe med.
 
 Dan Odfjell, Samfunnsdebattant 

Kommentarer