Kuer må bruke bleier og masker for å redusere utslippene

Av P54. 

En bonde i Tennessee fordømte ideen om å tvinge kyrne til å bruke masker og bleier for å begrense metanutslippene deres, og sa at menneskene som kom opp med ideen er sprøyte gale.

Den franske meierigiganten Danone kunngjorde i midten av januar at de vurderer å legge masker på kyrne for å fange rapene deres i et forsøk på å redusere metanutslippene med 30 % innen 2030. I fremtiden kan kyrne også bli tvunget til å bruke bleier for å fange opp fisen.

Stephanie Nash kalte det hele for jurgalskap onsdag på «Tucker Carlson Tonight».

"Vel, Tucker, du vet, jeg kommer ikke til å bruke en maske. Jeg skal ikke la kuene mine ha en maske," sa hun.

Nash la en maske på en av kyrne hennes under intervjuet for å teste teorien, men forklarte at "hun ikke vil ha det" og "sliter med å puste."

Husdyr, spesielt kyr og storfe, produserer metan, en farlig drivhusgass som varmer opp atmosfæren, som en del av deres normale fordøyelsesprosess, ifølge Environmental Protection Agency.

Nye data fra FNs miljøprogram (UNEP) og Climate and Clean Air Coalition fant at husdyrutslipp – husdyrgjødsel og gastroenteriske utslipp – står for omtrent 30 % av metanutslippene.

Nash fortalte vert Tucker Carlson at gården hennes gjør "store ting for å kutte utslippene."

"Vi har drøvtyggere på gården vår som kan fordøye biprodukter. Et godt eksempel er at vi fôrer kyrne våre med soyabønnemel som kommer fra soyaoljeproduksjon," forklarte hun.

Forslag om klimaendringer som setter amerikansk matforsyning i fare, sier melkebondeVideo
"Og du må spørre deg selv, millioner av tonn per år - hvis vi ikke har kyr til å fordøye det biproduktet, må det gå et sted. Det må gå til et deponi. Det må gå videre, du vet, inn i en avfallshåndtering. Og det kommer til å være veldig skadelig. Det kommer til å etterlate et avtrykk, vet du, for landet vårt og gassene som kommer inn i miljøet vårt."

Carlson spurte om det i det hele tatt var mulig å legge en bleie på en ku og lurte på om det hele var en spøk.

"Jeg tror disse menneskene er sprøyte gale. Det er ingen mulighet for at jeg kommer til å legge en bleie på min ku," sa hun.

Chapel Hill-bonden sa at kyrne hennes må kunne gå rundt, legge seg, spise og drikke vann og generelt leve et komfortabelt liv.

"Dyrene våre er under det beste forvalterskapet, og vi vil at de skal være så komfortable som mulig. Og å fortelle meg hvordan jeg skal gjøre jobben min er ikke måten å eliminere utslipp på. Vi må være smarte med dette. Vi må lytte til bonde [eller] rancher og hva som er best for dyrene våre."

Les artikkel med bilder og video.

Kommentarer