USA mislykkes

Av Dan Odfjell. 


Noe av dette fremkom fra Erling Marthinsen 4/4/23 på document.no under overskriften «Janet Yellen nekter å ta ansvar for USAs finansielle panikk». Biden-regimets finansminister peker helt forgjeves i øst og i vest for å bortforklare seg, samt det skrekk-regimet hun er utgått fra.. Dog dette med ikke å ta ansvar, det lider vi i lille Norge også av. Støre-regjeringen har for sikkerhets skyld stillet seg tett bak den korrupte USA-administrasjonen. Dette begynner å bli spennende, for hvordan vil dette vårt USA-fellesskap ende, etter Ukraina-krigens slutt og når BRIC-landene samtidig nå vender seg mot dollaren, verden regjerende?

Jeg har ikke svaret, men store deler av verden har fått nok av USA-hegemoniet. Det går derfor i retning av, det tror jeg, at USA isolerer seg i forhold til mesteparten av verden og avslutter Nato og dets såkalte regime-skifte kriger. I så fall kan Nato demonteres noe som plutselige og dramatisk forandrer vår del av verden; til å måtte stole på oss selv. Alt er til forandring sa reven, den ble levende flådd. Hvis det er noe Støre-regimet intenst misliker er det forandring, fordi forandring alltid er farlig for en bestående makt, med nye koster seg utfordrende. Men Erna-regimet kan raskt bli til Ap sitt ønskemål mht forandring, fordi det i praksis betyr ingen forandring.. 

Men tilbake til Biden-regimet, det har stadig fortalt verden om sin uovertruffenhet og sin strålende økonomiske innsats, ja nasjonale fred og vellykkethet. Men folket der borte ser og forstår og protesterer økende mot dyrtid og inflasjon, det ikke helt ulikt Norge under Støre-regimet. Imidlertid der som her rakner «regime-troen» når regimene forfordeler og tar vare på sine egne heller enn på hele folket. I USA er der medier som knallhardt med rette kritiserer myndighetene. Men i Norge slipper makten unna fordi deres 90% menings-kontrollerende gratis-medier skamløst beskytter nå Støre-regimet, ikke det arbeidende stadig mer fattig-gjorte folket. Konkursene øker mens arbeidsledigheten stiger og folk fortviler. Men se, folket slipper ikke offentlig til lenger med sitt oppriktige sinne og sin fortvilelse.

Yellen påstår frekt at konkursene og bankkollapsene viser USAs finansielle styrke, men Wall Street Journal greide ikke helt å skjule sin spydighet i sin meget kritiserende lederartikkel forleden. Hvordan forklarer Jonas Gahr Støre alle de norske konkursene? Nei, han tillater seg overlegent å holde kjeft i vissheten om at riksmediene beskytter ham. Vår finansminister er ikke på dekk en gang, så derfra får vi neppe noe svar, som finansielt uskikket i likhet forøvrig med kvalitetene til de fleste statsrådene. Ti oss ihjel, Jonas, men tro ikke at vi glemmer det. Folk flytter fra landet i fortvilelse over nær skatte konfiskasjon. Om meningen var å ødelegge landet kunne det knapt vært gjort bedre. Alt mens staten vasser i penger..

Men før jeg gir meg i dag, debattfeltet som fulgte Marthinsen-innlegget som referert til, det glødet i en grad som forklarer hvorfor riksavisene ikke «tør» tillate åpen diskusjon, fordi det ville røpe og fornærme deres arbeidsgivere, den politiske grusomme egoistiske og unasjonale makten. For med den nye «av Høyre og Ap vedtatte» PST-sikkerhetsloven blir vi alle heretter overvåket som bodde vi i Kina. Det blir neppe mye frimodighet og demokrati av slikt, når vi kan bli straffet og dømt for å si våre hjertelige og ærlige meninger. Slik er Norge så klart på vei til diktatur med begge de to største partiene enig om retningen.. De har derved diskvalifisert seg uverdige en eneste valgstemme, det må jeg ha lov til å si uten å bli straffet og dømt. Eller ei?

Et lite spørsmål helt til slutt: 

Negerkung, hvem representerer du?

Biden-regimet eller det likesinnede Støre-regimet? Jeg utfordrer deg til å stå frem og fortelle oss her på SC hvem Negerkung fronter for, hvem du virkelig er. Om du er islamist eller hva. Her på SC er de fleste, som redaktøren, kristne. Og dersom hensikten din er å forstyrre oss ber jeg deg vennligst om å finne deg andre å forstyrre. Jeg vet ikke om jeg er typisk, men jeg har fått mer enn nok av ditt for det meste viss-vass-sludder, ustanselig.

Tror du ikke på Gud er det ditt problem. Det er imidlertid avklarende, i så fall finner jeg deg ondskapsfull forstyrrende et kristent nettsted. Jeg har tidligere foreslått til redaktøren du må begrenses, at du ikke bare forstyrrer oss skribenter og debatt-deltagere, men ødelegger vårt nettsteds renommé. Har du glede av det? Da er du samtidig en ond og hensynsløs person som arbeider skjult, for penger eller ideologi.

Jeg beklager, men jeg forsøker å uttrykke meg klart. Det blir jeg ikke nødvendigvis populær av, hverken med Støre- eller med Erna-regimet. Jeg misliker dem begge for deres «muldvarperi» til landets nedverdigelse, noe jeg begrunner klart under fullt navn. Jeg behøver ikke skjule meg. Men du behøver neppe skjule deg, du synes jo på lag med den eksisterende politiske makten. Det betyr det er oss dissidenter du skjuler deg for, hvorfor?

Come clean heter det på engelsk, det eller forsvinn om du vil redde ditt virkelige navn. Jeg behøver ikke deg, du ikke meg. Så la våre veier nå skilles. Takk.

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant

Kommentarer