Norge har jobbet for jødene; tør jeg spørre når?

Av Dan Odfjell. 

Og Yasser Arafat ønsket fred? Med respekt å melde, det mer enn betviler jeg, gode Lone Wolf. Han var bare opptatt av penger, akkurat som de andre lederne der, med sine undersåtter som menneskelige, levende skjold. Har du besøkt Israel eller palestinerne på hjemmebane? Jeg har besøkt Israel på kryss og tvers en ukes tid og var storlig imponert over hva jødene har skapt ut av det golde og det ørkenpregede landskapet. I hvilken grad dagens lokale befolkning er delvis khazarer, innrømmer jeg ikke å kunne vurdere, men uansett synes det underordnet dagens realitet, et lite land tilflyttet fra nær hele verden, tildels angivelige forfulgte og dessverre ofte heller foraktelig referert til. Norge har også sin historie i så måte, ikke spesielt ærefull den. Selv har jeg forresten besøkt 10 islamske land i løpet av mitt arbeidsliv, Iran inkludert.


Jeg ser ikke bort fra at Netanyahu ønsket en god grunn for å kunne sette Hamas skikkelig på plass for deres stadige terror og tusenvis av raketter mot sin sivile befolkning. Men jeg betviler at han eller noen kunne forestille seg de helt umenneskelige deler av angrepet. Jeg er over 85 og har i min levetid aldri hørt om maken til bestialsk oppførsel, på linje med oldtiden. Hitler sto for masse-drap, mest gjennom gasskamre, nær 6 millioner jøder. Jeg tror faktisk ikke Netanyahu kunne forestille seg dette 7/10-angrepet rettet mot sivile kvinner og barn, sågar med halsavhugging etc. Bare for å ha det sagt, jeg går knapt god for sistnevnte eller noen andre, aller minst fanatiske ledere som bruker sin egen befolkning som menneskelige skjold, og som selv sto bak hospital-treffet, enten det var tilsiktet eller et uhell.


Det er synd på den fattige, indoktrinerte palestinske befolkningen, men de ansvarlige er deres skruppelløse ledere og politiske advokater, det inkludert Arafat som gjorde seg søkkrik på «humanistisk» støtte fra blant annet naive, norske venstrevridde, mange opplærte fra AUFs sommerleire på Utøya. Jeg går ikke god for folk som Jonas Gahr Støre, Espen Barth Eide eller medløpere, ei heller for Biden-regimet med dobbelt-sprog både mht Ukraina-krigen og politikken i Midt-Østen. Senest Europa sterkt skadelig med dikterte enorme Russland sanksjoner, og selvsagt aller verst, menneskelig er det gått ut over Russland og Ukraina. Men både Israel og Russland er troverdige som seg selv forsvarende, og sin egen kultur opp mot selv-erklærte fiender, et poeng i seg selv verdt å huske på.


Dessuten må vi huske at islamistene, ifølge Koranen, er oppildnet til å drepe eller underlegge seg alle jøder, kristne og sekulære, alle oss som er vantro, hvilket betyr at dersom Israel faller, er Europa den neste dominobrikken for fall. Slik kan jeg argumentere at Israel er vår første og nå viktige forsvarslinje, mot en Jihad-bevegelse støttet fra Iran, noe som også er Europas trussel. Det ser nok USA, som også har seg selv å forsvare, dog med Atlanterhavet mellom seg og en noe forsinket utvikling. Elon Musk sa nylig rett ut at borgerkrig snart kan utvikle seg i Europa, med innvandrerne som sverger seg ildfullt til Islam. Jeg skal ikke prøve å spå annet enn at politikerne våre synes både naive eller svake, eller begge deler. I Norge kan vi lett se til Sverige for vår egen oss nå raskt imotkommende fare.


Lone Wolf, jeg kjenner ikke deg, men oppfatter deg som kanskje på venstresiden? Det er ikke mitt problem, aldeles ikke, men kanskje ditt. Dog jeg vil deg selvfølgelig alt godt, bare påpeke at det er mulig å se Israel i en større og i en langt farligere sammenheng, nemlig at i den sammenhengen er khazerer, eller ei, heller uvesentlig. Jeg er en samfunnsdebattant, ikke en debattfeltdeltager, så du får ha meg unnskyldt for direkte tale her på vår felles plattform.


Dan Odfjell, Samfunnsdebattant



Kommentarer