Attentatet mot Trump

Til Espen Barth Eide, AP

Jeg vil be om at Eide får lov å lese min kommentar, som også blir sendt til Slottet.

I anledning attentatet mot Trump uttaler du at dette ikke må misbrukes politisk. Er det ikke nett dette du selv gjør ved å påstå at skytteren var republikaner? 

Og er du sikker på at dette er naturlig at en mann som er "republikaner" ville forsøke å drepe partiets presidentkandidat? Du har kommet med en påstand om partitilhørigheten til attentatmannen! Hvordan vet du dette? Du kunne jo kanskje tenke deg at det er mulig å gå inn i det republikanske partiet for å dekke over sin egen tilhørighet til demokratene, og slik kunne komme inn på valgmøter der det var mulig å gjennomføre et attentat? Dette er muligheter jeg selv finner naturlig.

Nå har jeg levd i 80 år og har fulgt godt med i politikken, og jeg må bare si at sannhet og saklighet i dagens politiske maktmiljøer ikke er det jeg lenger forventer å oppleve. De er for det meste opptatt av å være i rampelyset for verdens oppmerksomhet, og håper vel på å få ros og anerkjennelse hvor de enn ferdes, mens virkeligheten er at blant vanlige mennesker er de mest til latter og forakt. Og dette fortjener de så inderlig vel. Jeg skal være så ærlig å si at du, Espen Barth Eide, er en av dem som kommer inn under denne falmende glorien.

Norvald Aasen, 6983 Kvammen
Sogn og Fjordane

Kommentarer