Dere kaller det fredspolitikk, virkelig Jonas Gahr Støre?

Nei, med hensyn til USAs stedfortrederkrig i Ukraina, er det en gigantisk stor politisk løgn som akseptert av de fleste og svake EU-ledere, deg inkludert. Mer korrekt, dette kan best kalles et rått parti mot Vladimir Putin, altså, rett og slett vestlig krigspolitikk. Jeg er aldeles ikke en «putinist», kun en norsk, nøytral iakttager. Men skjemmes over Norges pompøse utenrikspolitikk - rent generelt - og så totalt upassende og flaut fra et lite land som vårt. Jeg er ingen Barack Obama-beundrer, tvert imot. Men han beskrev det hele ganske så treffende: Norge bokser i en vektklasse over sin egen.. Og for et forsvarsløst, lite Norge, er det å ta front mot vår store nabo i nord, Russland, politisk sett ren og skjær idioti. Sett i et fremtidsperspektiv, si om 10 år, da er jeg redd dette vil fremkomme langt tydeligere.

Jens Stoltenberg er en overbetalt Nato-leiesoldat som utmerket godt vet om USAs østlige revestreker, langt forut for Russland nødvendige forsvar av egne interesser. Stoltenberg har ansvarsløst sagt at veien til fred er gjennom mer penger og krigsvåpen. Nå bør han og flere med ham spise sine egne ord og skamfullt innrømme Ukraina-skandalen, med massevis av invalide og døde soldater og sivile på begge sider, mer enn en million til sammen. For hva, USAs imperialistiske interesser - med Europa samtidig økonomisk skadeskutt? Dette omtalte jeg nylig her på Spikeren 1/8/24 med overskriften «EU og Ursula ønsket seg fred - ved å støtte USAs krig i Ukraina», hvor jeg tok et sikkert utilgivelig svingslag mot hele bøtteballetten. But time will show, heter det..

Tilfeldigvis har jeg flere ganger besøkt Russland, både i sør og i nord, og har fredfullt kunne spasere i Moskva nattetid, ikke mulig i galskapens USA lenger. Og jeg har hatt russere på besøk både i Norge og i Chile, hvor jeg har bodd de siste 10 årene. Jeg liker den rett frem mandige og upretensiøse øst-europeiske væremåten, mest fra mine mange tidligere forretninger over en hel 6-års periode i Polen, men også fra mine kortere erfaringer fra Russland. Vi som ser den vestlige dekadansen og som kritiserer de politiske unnlatelsene, de som nå tyter frem blant annet gjennom den tillatte fremmed-innvandringen, vi blir bevisst og urettmessig omtalt som høyre-ekstremister, og slik hengt ut offentlig til tørk. Altså, du og jeg er blitt ekstreme; jeg protesterer, det står faktisk helt motsatt til.

En kar via et kommentarfelt sa det slik: Når innvandringen, som er EUs hovedproblem, er stoppet, kan utsendelsene begynne, med dagens politikere som de første som sendes ut. Det er en hard, men rettferdig dom? NRK og norsk medier omtaler vanlige folk, slike som demonstrerte mot knivstikking og drap i Southport i England nylig, som bare rølp, ja som høyreradikale sådanne. Men de vet at de lyver, og likevel gjør de det, og med vilje; norske riksmedier i et nøtteskall. Det trauste norske folket har rett, om de sier at de trumfes av dette løgnaktige, ekstremt globalistiske systemet, nå så gjennomført i EU, at Erna Solberg og tåkefyrsten Jonas Gahr Støre er nær akkurat den samme ulla blitt. Hva vi registrerer, er den økende avstanden mellom den fjollete, egoistiske eliten og oss fotfolket, at det bærer kimen i seg til revolt. Hvem var det i Frankrike som foreslo at folket kunne jo bare spise kaker, mens realiteten var at de knapt spiste skalker?

Norges utenriksdepartement ble beskrevet av en tidligere norsk ambassadør, en lenge avdød venn av meg, som et ideologisk rottereir. Han kjente lusen på gangen, fra innsiden. Under super-løgneren Espen Barth Eide opprettholdes, uten tvil, denne UD tradisjonen, også han bedriver krig sammen med Palestina-terrorister og FNs UNRWA underbruk, mot det seg forsvarende og truede Israel. At "Barthen" ikke slipper inn i Israel er naturlig og høyst forklarlig, han er en ren «jøde-døder» med vitende vilje, og forkastelig for vår vestlige kultur.. Men verden ser ham, iallfall mange nok, og Norge skjemmes ut, Jonas Gahr Støre. Er du blind, ser du ikke dette selv?

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant

Kommentarer