Uteblir jubelen, også for norske scoringer?

Av Dan Odfjell.  
Foto: Terje Pedersen / NTB. 

Norges fremtid, slik Sverige opplevde det i Malmø forleden, da de spilte prøvelandskamp mot Algerie? Som svenskene vant 2-0. Tilskuerne heiet mot hjemme-laget.. Det blir farlig når skandinaver ikke lenger tør juble og heie på seg selv. Jonas Gahr Støre; snakk om en lovende fremtid for oss.. Ikke akkurat hva du og Gro Harlem Brundtland lovet oss, når integreringen nå er blitt til segregering, for ikke å si snart ren apartheid-politikk. Men du kan ikke lenger skylde på Gro når du bare har fortsatt og forverret denne «unasjonale galskapen», som inkluderer vår til-fuskede  innmelding i EU. Noe jeg delvis behandlet på Spikers Corner (SC) 17/11/22 under overskriften «EU regelrett stjeler vår folkelige makt». Jeg bare nevner dette fordi du neppe leser SC daglig.
 
Det er derfor ikke rart at Ap taper stemmer for tiden, så dårlig dere steller det til for oss vanlige folk, og for den krafttrengende industrien vår. For ikke å snakke om skattenivået som jager folk fra landet, konfiskerende. Faktum, dere fortjener å ende opp under sperregrensen, dog for øvrig presist det samme gjør også Høyre; dere er blitt som siamesiske tvillinger, begge forkastelige. Da har jeg mer sympati for Trygve Slagsvold Vedum. Han har du, Jonas, lurt trill rundt ved å gi ham Jobs-posten som finansminister, som mottager av kritikk mest pga din Ap-politikk. Vedum er kanskje dum, dog ikke en ren kjeltring, deri ligger forskjellen mellom dere politikere.. Vel, nå fornærmer jeg dere nesten begge, men fornærm meg gjerne igjen i full offentlighet og bestill en meningsmåling deretter. Takk, da kan folket forutsetningsvis få uttale seg om da ikke også den fuskes det med.
 
Når jeg først kritiserer deg, Jonas, er det rimelig du også leser et annet nylig innlegg fra meg, nemlig «En leder skal lede, ikke ta ting personlig», som postet på SC 14/11/22 og som ble lest av minst 100 personer. Så vil du kunne si, denne Dan Odfjell hater meg -  eller pytt pytt - 100 stemmer overdøver vi lett med langt mer enn en million stemmer, gjennom våre statsstøttede medier på vår side. Nei, Jonas, først, jeg hater ikke deg, hverken deg eller andre som den kristne personen jeg er. Men, jeg tar tilflukt i ytringsfrihetens navn, en frihet jeg tar fordel av før dere sosialister også har tatt helt knekken på den. I mellomtiden har dere innført et tilnærmet menings-monopol og senest hat-lovgivning, og langt på vei ytringsforbud, det sterkt ensidig, fordi muslimene får gir tydelig uttrykk for sitt hat, og våre kvinner og pikebarn er blitt lovlig vilt. Mens vi kan ikke forsvare oss ved å gi uttrykk for vår sanne forbitrelse over urettferdigheten og volden som du implisitt tillater, Jonas.
 
Ikke at jeg er en fan av Trond Giske, men jeg har hørt ham og tror han en langt dyktigere politiker enn deg, det skal forresten ikke så mye til. Han er fra Trøndelag og langt «norskere» enn deg fra Oslo, og ikke tilsvarende forlovet med EU, Nato, FN og Klaus Schab´s WEF, som ønsker oss alle fattige, men lykkelige, en nymotens kommunisme og ren utopi. Og Erna er akkurat like forfeilet. Så med Giske, uten tilsvarende slike totalitære hensikter ja, da ville jeg foreslått at han remplasserer deg i statsminister stolen, og det umiddelbart. Du og den uærlige, nå også beviselige, tidligere nestlederen, Hadia Tadjik, fortjener liten nåde.  At Trond Giske er glad i damer og gjorde feiltrinn, er ingenting opp mot hva du og Erna står for, nemlig med vitende vilje å gi Norge på båten gjennom unorsk politikk, et forræderi tildekt med fine sleipe og egoistiske ord og fakter. Vik fra oss, er kjente vektige ord. Dere har for mye stygg bagasje.
 
Dan Odfjell, Samfunnsdebattant

Kommentarer