Vindmøller og det grønne sviket etc.

Av Dan Odfjell. 

Hvilken person i Norge er mest ansvarlig for nedsidene implisert i denne dagens overskrift, om ikke det er selveste statsministeren, nemlig hans regjering og hans politikk konsentrert slik i et nøtteskall. Det fikk meg til å tenke på historien om fanden og nøtten, et folkeeventyr som nedskrevet av Jørgen Moe på Ringerike og trykt i Norske Folkeeventyr i 1847. Hvor konklusjonen var at hovedpersonen i eventyret, gutten, spontant utbrøt som sin konklusjon, «jeg mener fanden var i nøtten, jeg..» Ja, slik kan man få de merkeligste assosiasjoner.. Men uansett, det er klart at hovedpersonen i dagens politikk er nettopp Jonas Gahr Støre, ingen andre. Den som senest best har omtalt hans sta og klanderverdige avgjørelse i Melkøya-saken er Ragnar Larsen som senest på document.no 13/8/23 hadde overskriften «Vik fra oss, Vedum!» For forbitrelsen er enorm i nord-norge og mest i Senterpartiet som raser over sin egen partileder og vil sporenstreks ut av Støre-regjeringen. Klart, Sp har det i sin hule hånd å velte regjeringen og gjett om ikke det ville blitt til bølger, og kanskje tvunget frem en reversering av strømstøtten til disse Equinor-aksjonerene på bekostning av ødelagte norsk natur etc.

Elite-politikerne har lenge vært fiender av den fulle sannhet - når full sannhet skjemmer dem. De misbruker faktisk sin makt til å tildekke sannhet, dog kaller seg likevel, med frekkhetens nådegave, som folkets og demokratiets beskyttere. Men allerede så tidlig som i 1910 røpet Mark Twain sannheten, nemlig at «Dersom stemmegivning kunne gjøre en forskjell, ville stemmegivning bli forbudt» noe jeg omtalte på spikerscorner.no forleden. Der var grov fusk i USA, tror jeg, mht det korrupte Biden-regimets «valgseier» og jeg tror neste års presidentvalg udemokratisk kan bli avblåst om nødvendig for å stoppe Donald Trump.. Nei, for å si det brutalt, elite-politikerne arbeider ikke for oss folket, men for seg selv. Gi meg et eneste eksempel på det motsatte, en fedrelands beskytter blant verdens ledere? Den eneste jeg kan tenke på er Ungarn´s Viktor Urban; han er hetset og blitt grovt upopulær for det blant de udemokratiske EU-toppene, for nettopp ikke å spille på deres løgnaktige lag, der Norge er.. 

Dette leder meg over til Hans Rustads overskrift på document.no 14/8/23 «På feil side av historien» og jeg siterer kun innledningen: «Demokratene og regimemediene har bygget sin sak mot Donald Trump på 6. januar. Hvis det skulle vise seg at også denne hendelsen som betegnes som verre enn Pearl Harbour og 9/11, var orkestrert av FBI og den dype staten, vil Demokratene ikke overleve.» Som vi ser, nok en gang, kampen om sannheten er på liv og død, og dessverre, jeg tror ikke sannhetsgehalten er mye bedre i vårt eget Norge, som også er mye vrang- og løgnprogrammert i mange viktige sammenhenger, enten det gjelder nazi- og okkupasjons-historien som grovt forfalsket til Ap´s  selvskryt, krigen nå i Ukraina og NATO og Norges roller, samt propaganda-roperten NRK som ustanselig fusker i faget; dvs for ingen politisk norsk forandring, som heier på det beviselige korrupte Biden-regimet, bare det viser at løgnaktigheten også regjerer Norge med Jonas Gahr Støre ved roret. Og derved er jeg tilbake til vår egen politiske lekegrind om vindmøller og det grønne sviket etc.

At jeg ikke stoler på ror-mannen betyr ikke at jeg stoler mer på Erna Solberg, hun ligger  som gjedden farlig i sivet, på vent. Nei, Erna for meg er farligere for hun seiler under falskt flagg og er sågar mindre konservativ enn Jonas, ja mer liberalistisk til landets fortapelse. Dette nylig demonstrert opp mot sin egen Unge Høyre forman, Ola Svenneby, som argumenter fornuftig for en midlertidig innvandringsstopp inntil integreringen Jonas lovet oss viser tegn til forbedring, forresten, det var en Jonas løgn det også. Det er som vi må tro det motsatte av hva de sier. Men nå er det ikke slik at jeg liker å besvære meg over rikets tilstand, men jeg føler det som min fordømte plikt å sloss for Norge, som en som har et perspektiv helt tilbake til nazi-tiden, den med mye urett. Dette ble jeg påminnet da jeg leste Bestemor som Gjesteskribent på document.no idag 14/8/23 «Er det seierherrene som vil skrive denne historien?»

La meg si, født i 1938, jeg kjente meg igjen i Bestemors sannferdige og viktige fortelling, også fordi jeg har lest Frode Fanebusts fortelling fra før, under og etter frigjøringen - som ned-tegnet fra hans farfar redaktør Toralv Fanebust store arkiv, og om sannheten, en ulik historie enn den vi oppvoksende den gang ble fortalt, i skolen og ellers. Bustefan som bestefaren ofte ble kalt var en kompromissløs sannhetssøker og måtte i fengsel for det i 1947, så viktig var det også den gang ikke å forstyrre den «regjerende» sannheten. Frode Fanebust er en venn av meg, han var også redaktør for boken Makt Myter Medier som jeg finansierte i 2013 da den kom ut, men  ble sterkt motarbeidet slik andre bøker gjerne blir som forstyrrer Ap-maktens fremstillinger. Frode er en fredelig kar med en skarp og modig penn, det sannelig må til med den heller falske politiske korrektheten og de skammelige tidene vi nå opplever. 

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant

Kommentarer