Kontrollert media : : Kontrollert folk

Av Dan Odfjell. 

Hei igjen, Tradisjonell Nordmann, (som meg selv), du stemte nei til spørsmålet fremmet av Spikeren selv, om grensen synes nådd til et folkeopprør, det etter mitt innlegg «Et lands grenser slutter der neste lands begynner». Hadde spørsmålet i meningsunderspøkelsen vært om grensen for lengst var passert, tror jeg du ville stemt ja. Mitt poeng med dagens overskrift er ikke å unnskylde et bortreist folk, men å synliggjøre hvorfor folk stemmer som de gjør. For så enorm er propagandamakten at vi norske som er tydelig opposisjonelle, samt folk flest her, lever i «sovjetiske tilstander», dvs med et fratatt nøytralt pusterom og sannferdig informasjon. 


Ap og Høyre er på linje og driver begge nær den sosialistiske samme tildekkende mediepolitikken som fratar oss vårt eget land. Jeg mener det rettferdiggjør et folkeopprør, mot politikere som bare tenker egen makt og helst en internasjonal skattefri karriere. Igjen har vi Gro Harlem Brundtland mye å takke for Norges avsporing til vold og elendighet, både gjennom masseinnvandring og oss inn i EU. Og sier hun at hun bare gjorde alt «av sin godhet», er det løgn i annen potens. Hun er forræderisk og kynisk.


Altså, det er ikke nok med nye politikere, NRK og riksmediene må også avskiltes. Det gjøres enklest ved at de overhodet ikke lenger blir statsunderstøttet, at også mediene, som alle oss andre, må konkurrere ærlig til livets opphold og å selge på basis av sannhet og kvalitet. Dette er opplagt resepten til Norges overlevelse som et sant demokrati og til folkets evne til å kunne forstå sitt eget beste. Jeg er slik enig med TN, at det eneste som kan stanse det skjulte, norske tyranniet er folks evne til å stemme Nei. Før Erna Solberg tok over ledelsen av Høyre, var det et konservativt parti. Etter hele 8 år i statsministerstolen har hun vist seg både som sosialist og demokratisk passiv, nær helt lik Ap. Hun forlenget sågar den dyre åremålskontrakten til SVéren som Ap fikk på plass sommeren 2013 som NRK-sjef, for å overlappe en sannsynlig, borgerlig regjering.. Det kunne Ap spart seg, Erna gjorde seg sosialistisk og brukte NRK som sin egen talerstol. Forresten, at det norske folket med oljeformuen og politikernes enorme selvskryt har vært opptatt av å ha det bra, er ikke rart. At folket i et «smittet overmot» har gjort seg til gjeldsslaver, er faktisk også forståelig.


Det som ikke er forståelig, er hvorfor staten behøver å ese seg ut til verdens største og dyreste byråkrati. Og minst forståelig er det når vi er underlagt EU som gjør mye av byråkrati-arbeidet, altså et slags smør på flesk. Men realiteten er, våre toppolitikere har gjort det til sin vane å true oss med nær alt mulig, fra klima- og annet hysteri, helt uten vitenskapelig belegg. Ikke rart at folk blir redd «for å true sin egen livsstil», slik Jonas Gahr Støre og Erna Solberg turer frem ved å pretendere at vi kan og skal redde verden, og som en onkel Skrue står opp om morgenen og begeistret hopper ned i statskassen og kaster milliardene våre i alle himmelretninger, mest fordi som klokkeren som vet at regner det på presten, drypper det på ham. For å si det brutalt, vi opplever enfoldig galskap satt i system, og verst er kanskje innvandringspolitikken. Men nå endelig kommer protestene til overflaten, og Italia truer med å torpedere hele EU, som er blitt til en ikke bærekraftig overnasjonal og udemokratisk selv-ødeleggelsesmaskin, som Gro lurte oss inn i, og som Jonas, Erna og Jens fortsatte ukritisk til. Fy og skam.


I det samme debattfeltet ga Hagen oss et intervju med den belgiske Statsministeren Filip Dewinter. Han snakket som musikk i mine ører. Det gjorde ikke mmamo´s Norge politisk, typisk skrytende IFAD´s innlegg, om vår prektighet og kamp i verden mot hungersnød. Politikerne våre er rå til å skryte og kun av en eneste grunn, det lønner seg for dem å øse ut våre penger for å kunne selge seg ut til skattefrie jobber i det store utland. Jonas og Erna er rått løgnaktige og på lag i det skjulte med hverandre, av en enkel grunn, ingen politisk forandring i fedrelandet her… Derfor må begge partiene boikottes til neste stortingsvalg. Men hvem er vi da opp mot andre enn nettopp maktmediene. Og slik er argumentet mitt om sovjetiske tilstander i Norge fullbrakt, for å bruke et ladet og alvorlig begrep. Jeg er tilhenger av et dannet sprog, men opp mot «fiender» nytter hverken dannet sprog eller dialog. Ta heller avstand til galskapen, ja kast sorten over bord enten de er etnisk norske eller fanatiske muslimer eller andre.


Tiden er kommet til av med boksehanskene, vi er opp mot knyttnever i et land som taper sitt voldsmonopol, som Sverige. Men EU og Europa har begynt å dreie konservativt, mye mer enn folk flest forstår, igjen takket være indoktrinerende medier som unnlater å fortelle sannheten. Men disse er som demningen som til slutt renner over og slik bryter sammen, det må vi håpe og tro, for alternativet er at vi i et land, der det et trygt å bo, gir tapt for vold og utslettelse. Jeg har lenge bodd fast i Chile, som jeg har frekventert siden 1970 da Salvador Allende kom til makten. En kjent av meg fornærmet meg nylig ved å si at jeg hadde forlatt Norge, nei, i motsetning til mange som burde visst bedre og som hver dag ser og lytter til NRK, fra Chile sloss jeg nesten hver dag mot at de etniske norske ikke skal få se skogen for bare NRK trær. Kanskje nettopp fordi jeg ser Norge fra utsiden og inn, ser jeg den forfalskede virkeligheten skremmende godt.


Dan Odfjell, Samfunnsdebattant


Kommentarer