Det er upopulært å forsvare jødene; fremdeles

Av Dan  Odfjell. 

Og det stikker dypt, dessverre, selv etter 7. oktober-angrepet på Israel. Det opplevde jeg i kommentarfeltet etter mitt innlegg 20/11/23 med tittelen «Om jeg var en jøde, ville jeg ikke unnskyldt meg». Spesielt Lillemor gikk meg imot, helt greit det, vi har krysset sverd før. Og det er nettopp det gode med dette lille nettstedet, til stor forskjell fra det ødelagte media-Norge for øvrig. Her på SC kan vi skrive vår sanne lyst, og til og med deretter bli målt gjennom en meningsmåling. Mitt hovedbudskap den gang var: «At vi må stå opp mot ondskap, hvor den enn er», det fikk 80% tilslutning, ikke så dårlig. Men jeg skrev også litt samtidig om innvandrings-humbugen som avslørt gjennom Hamas-terror-virkeligheten, og som løgnaktig støttet opp under av Støre & Co. Det siste lenge og i meget dyre dommer, noe jeg spesielt klandrer Jonas Gahr Støre personlig for, i den sakens avslørende anledning. Tenk etter selv, eller studer historien. 

 

Etter min SC kronikk 17/11/23: «Ikke er de mottagelige for sannhet, i tillegg er de uærlige og udugelige», hvor jeg tok et hardt oppgjør med Gahr Støre og hans ihuga tilhengere fra venstresiden, det falt tilsynelatende også Lillemor tungt for brystet. Hun beskrev min kronikk som «dryppende, osende og gjennomsyret av hat og forakt». Og sammen, eller ei, med Revelation 3.9, omtales jeg «som blant innbitte jødevenner og uforbederlige sådanne». Ja, da er jo passet mitt skikkelig påskrevet, tusen takk får jeg si. Spørsmålet det skulle stemmes over deretter var: «Kanskje verst, i det søkkrike Norge, er den politiske likegyldigheten tillatt på ryggen av et indoktrinert folk som ikke blir hverken opplyst eller sannhets-korrigert». Hele 98% stemte ja til akkurat det postulatet.

 

Siste nytt i dag 14/12/23: «Hamas-struktur» involvert i stor terrorplan i Danmark». Derfor, hvor bra ikke sant at vi gjennom Gahr Støre har det "snille" Hamas på vår side.. Mens Danmark, i motsetning til Norge, heller får gjengjelde fordi de reddet jødene ut og over til Sverige under Hitler-regimets forfølgelser. Her påminner jeg Christian Skaugs ord om at vi i Europa står foran en sivilisasjonskrig, som angrepet på Israel 7. oktober kanskje markerte begynnelsen på.. Hans Rustad sa det slik: «I terroren som er avslørt i Danmark var flere personer med tilknytning til Hamas involvert, det opplyser dansk politi som samarbeider med tysk politi. Hvis det også fremkommer at jødiske mål var del av Danmark-terror-planen, vil det kunne bekrefte at Hamas er jødenes dødelig fare også i Vest-Europa». Og husk Hamas-struktur er islamsk struktur.

 

Bare for ordens skyld, jeg er ingen innbitt jødevenn, det behøver man faktisk ikke være for å kunne se verden fra deres vinkel, noe som synes forsømt eller fordømt i Norge, ustanselig fordømt gjennom FN. Jeg skjemmes over vårt UD, et nær ideologisk rottereir og sterkt politisk blitt, samt u-uprinsipielt. Israel er det eneste demokratiet i et hav av islamistiske fiender, et lite land, sikkert ikke perfekt, og slik med en viss likhet også med Norge.. Men i motsetning til oss i Norge ønskes Israel tilintetgjort og alle jøder døde og begravede. De samme kreftene som truer Israel, truer nå hele Vesten, og de har dessverre venstresiden mest på sin side. Dette sier jeg ikke anklagende, tvert i mot, i ren fortvilelse. For Islam er diktatorisk i hele sin fremtoning. At Gahr Støre ikke tar klar avstand fra dette diktatoriske som nå truer Norge - som ellers ødelagt og antagelig for alltid - det er min bekymring og manges sorg.

 

Jeg er ikke, som Lillemor et sted vulgært sa det, «opp i anus» til jødedommen eller noe liknende. Dette siste  etter husken, jeg fant hennes uttalelse ikke lett igjen i kommentarfeltet. Men hun må gjerne gjenta det ordrett, slik at jeg ikke skal kunne påståes å være på ville veier. At hun diskrediterer både document.no og dets kommentarfelt, hvor hun selv opererer, tyder på at hun kanskje er en "bevisst politisk forstyrrer» av oss og andre, noe jeg tidligere mente at Negerkung utgjorde. Men han ga opp sin misjon blant oss konservative Norges-venner - om han da ikke nå opererer under et annet navn. Ikke får vi som er annerledes tenkende komme til orde på NRK eller via de sensurerende statsmediene, men sannelig synes det noen ivrige fra venstresiden også vil ødelegge for oss her på vårt lille Spikers Corner (SC).

 

At Lillemor angivelig i sin kirke møter mange kirkegjengere, det er bra og heldig for henne, vi fleste andre opplever det motsatte. Her avslutningsvis refereres et innlegg på document.no 13/12/23: «Vårt Land med en anti-israelsk artikkel», det hadde John Martin Johansen som forfatter. Han påpekte VL, en tidligere antatt kristen avis, tar nå skrittet helt ut i det dypeste mørket.. Jeg er enig, igjen en forvridd avis, de lite bibeltro biskopenes egen og sterkt stats-subsidierte avis blitt, under deres nye preses Olav Fykse Tveit, en Hamas-forkjemper fra lang tid tilbake. Politisk korrekte hele denne bunten; og biskopene, de som ble fremmet av Ap, de synes de mest «fleksible» mht kristenhetens sakte avvikling. Og akkurat det synes å gå ekstra glatt for seg med kvinnelige biskoper; katolikkene tillater ikke kvinner i det embetet.

 

Dan Odfjell, Samfunnsdebattant


Kommentarer